Enkele bericht bekijken
Oud 25 June 2006, 15:19   #28
Keira
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Ik typ net een hele post om duidelijk te maken dat wetenschap en religie niet samengaan.
De basisprincipes zijn gewoon niet verenigbaar.
Het is zinloos voor één van beide kampen om een uitspraak te doen over de andere
Als Wetenschap en Religie niet samengaan, dan krijgen we een probleem. Want ik wil ze toch even met elkaar verbinden om tegen onze Goedgelovigen in te gaan.
Stel dat god wel bestaat en je zou god niet met de wetenschap samen kunnen hebbeb. Waarom heeft god ons die wetenschap dan in GODsnaam gegeven? Dan had ie ons toch beter dom kunnen laten zodat we al ons vertrouwen in hem stelden?

Twee, God schiepe de wereld, god schiep de mensen. In dit geval Adam en Eva. Dan ga ik weer wetenschap gebruiken. Bij geschiedenis leren we namelijk allemaal dat er holbewoners hebben bestaan. Maar Adam en Eva zijn me bepaald geen holbewoners. Ze werden niet dommer nadat God hun straffen oplegde. Hoe kan het dan dat volgens de bijbel de mensen meteen slim waren, terwijl wij daarnaast te horen krijgen dat er holbewoners hebben bestaan?

Verder vraag ik me af hoe Genesis op papier is komen te staan. Er zijn namelijk maar weinig mensen die contact met god hebben gehad en er wordt nergens in de hele bijbel vernoemd voor zover ik weet dat iemand het hele verhaal van genesis voorgeschoteld kreeg. Adam en Eva kunnen het niet geweten hebben hoe alles precies ging. Zij waren er immers pas op de 6e dag. Dus kunnen ze alleen weten wat er na hen gebeurde. Het eerste begin, waar komt dat vandaan? Volgens mij gewoon verzonnen.