Enkele bericht bekijken
Oud 7 May 2003, 18:51   #11
Zolena
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben het eens met de meesten hier . De stelling is veels te zwart-wit. Vrouwen en mannen verschillen iets van elkaar, maar zou dat zoveel zijn dat de wereld er meteen veel beter uit zou zien? Bovendien zouden de mannen het waarschijnlijk niet accepteren en zijn sommige mensen nou eenmaal wel geschikt voor leidinggevende functie's en anderen niet, of dat nou mannen of vrouwen zijn. Dat gevoelige wat iemand aankaartte zou je in plaats van iets negatiefs ook als iets positiefs kunnen zien, want als de hele wereld door (gevoelige) vrouwen geregeerd zou worden zouden er weer minder (of geen) oorlogen zijn, of de (ongevoelige) mannen zouden de wereld verpesten en dus gemak van de vrouwen kunnen hebben. Dus zouden er als het zo zwart-wit zou zijn mannen nodig moeten zijn om de mannen in de hand te houden .
Maargoed, niet alle vrouwen zijn (over)gevoelig en mannen zijn niet (allemaal) ongevoelig, ik ben dus gewoon voor verdeeldheid en is de stelling oncontroleerbaar en vaag. (het kan naar mijn idee niet).
Daarbij is Thea Beckman vooral met haar boeken over Thule wel geweldig .
  Met citaat antwoorden