Enkele bericht bekijken
Oud 11 May 2003, 17:29   #24
Zolena
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518
Jajaja.. Uitzonderingen.. Weet je het mooie spreekwoord: de uitzondering bevestigt de regel, Vera?

Hoe dan ook. 'de natuur omzetten.. weten jullie ook eens hoe dat voelt', lijkt mij geen passend argument. Ik ben de eerste die zal zeggen dat onderdrukking van vrouwen achterhaald is, maar om ze dan ineens de wereldmacht te geven.. Mannen zijn nu eenmaal van natuur uit ietwat meer leidinggevend. Tuurlijk zijn er ook vrouwen die dat kunnen, maar in de regel is het nu eenmaal zo. Of je daaraan iets moet veranderen? Met regel lukt dat niet, dat zal moeten groeien. En groeit het niet, dan blijft het zoals het is, en zo verkeerd gaat het niet..
Ik kan het in het meeste wat je zegt wel vinden (geen regels maar het groeien van vrouwen in leidinggevende functies). Maar het valt me dan weer tegen met het verhaal dat mannen beter kunnen leiding geven dan vrouwen. Mannen vinden het misschien leuker of hebben liever macht en zullen daarom ook misschien eerder ervoor kiezen leiding te gaan geven, maar ik geloof niet dat mannen het ook beter kunnen dan vrouwen. (het is hooguit een nadeel bij vrouwen dat zij op een ogenblik vaak zwanger raken enzovoorts).
  Met citaat antwoorden