Enkele bericht bekijken
Oud 13 November 2013, 17:55   #7
Dimitri
Lid
 
Geregistreerd op: 12 November 2013
Berichten: 4
Standaard

Bedankt voor je antwoord en tijd ! het is heel vriendelijk van u .
Een inzicht van wat ik meegemaakt heb :
De oorzaak van PTSS door veel ongevallen in mijn leven
1. Mishandeling ( niet seksueel ) door de broers van mijn vader voor een periode van 10 jaar , waarbij mijn moeder ook kapot ging en heel erg ziek werd . ( vanaf mijn 3de tot 13de )
2. Gedurende 7 jaar mijn moeder voor mijn ogen zien kapot gaan . (van mijn 13de tot 20ste )
3. Drie jaar (vanaf mijn17de tot 20ste )in het gevaar leven zodanig dat ik op elk moment het slechtste kon verwachten wat resulteerde in het uitvluchten uit mijn eigen land .Totaal 1 jaar op vlucht . ( Ik deed drie jaar op een discrete manier mensenrechtenactiviteiten en die was niet toegelaten )

En de oorzaken van depressie :
1. Natuurlijk PTSSoorzaken .
2. Schuldgevoel tegenover mijn moeder , omdat ik het land uit moest en ik moest haar achterlaten . (Gelukkig mijn broer en zus waren er nog bij mijn moeder )
3.Verliezen van mijn moeder .
4. Mijn vader die opnieuw ging trouwen net voor het sterven van mijn moeder (terwijl hij zelf de oorzaak van vele problemen was in ons familie ) . Dieje kan ik nooit verteren .
5. Terecht komen in een volledig nieuwe land ( de laatste kans om verder te leven ) waarin je niet aanvaard wordt ook als je je best heel goed doet . Mensen hebben bijna altijd een verborgen grens om contact met jou te leggen .
En vele andere dingen .

U hebt gelijk , ik ben niet van plan om op korte termijn zelfmoord te plegen MAAR dat is omwille van mijn zus , omdat ik er zeker van ben dat mijn dood een zware tegenslag zal zijn voor haar . Maar de andere kant is dat ik heel mijn leven niet zo verder kan .

Ten slotte wou ik toevoegen dat mijn vraag in groten deel gericht was naar een overtuiging van mij na al die problemen nl. :
Dat elk mens een beperkt hoeveelheid energie heeft waarmee hij/zij verder kan in zijn/haar leven , maar wanneer iemand in een deel van zijn/haar leven te veel meemaakt dan blijft er bijna geen energie over om verder te komen in het leven .

En die was de hoofdpunt dat ik wou bespreken op de forum . En zelfmoordgedachten zijn een gevolg hiervan .
Nog eens bedankt voor je reacties !

Laatst aangepast door Dimitri : 13 November 2013 om 17:59
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden