Enkele bericht bekijken
Oud 27 March 2002, 18:53   #28
Total Eclipse
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Heel raar, maar ook ik ben met mijn blanke kutkop wel eens in een ghetto geweest.
Het alom gevreesde Harlem mocht ik zo binnenlopen, zonder ook maar enige problemen te krijgen.

Een aantal dagen later kwamen we zelfs nog in contact met een groepje wat tot de 'gangsters' van New York behoorden.
Goed, ze hadden inderdaad wapens op zak en één had ook een bijhoorlijk litteken, maar zo gek als in de films word beweerd waren ze niet.
Bijna een letterlijk citaat was: 'Schietpartijen komen niet zo vaak voor, dat is alleen als de vetes weer worden opgelaaid.'
Het is maar net hoe je het wereldje over laat komen volgens mij.


Ik kan me voorstellen dat een filmploeg er niet veilig is, maar dat is ie zelfs bij mij in de buurt niet.
Sommige type mensen houden nu eenmaal niet van pottekijkers en al helemaal niet als ze iets te verbergen hebben.
Ontzettend veel mensen denken dat er dagelijks word geschoten en dat je moet vechten om te overleven, maar dat is de grootsmogelijk onzin natuurlijk.
Als je het niet eens bent met de gang van zaken in zo'n ghetto en als je geen zin hebt om te vechten, dan stap je eruit.
Afgezien van diegene die erg arm zijn, maar dan moet je ook niet gaan lopen patsen met geld wat verdiend is aan hasj-handel.

Enne forza-vitess!, er is toch ooit iemand begonnen met het dragen van vuurwapens.
Nu heeft iedereen een vuurwapen bij je en moet je inderdaad wel, maar er moet gewoon een erecode ontstaan.


Hoe krijg je trouwens meer zelfvertrouwen?
Door een groep te laten lopen of door je vechtpartner naar de grond te schoppen?
Ik denk dat jongens die op een vechtsport zitten heel goed kunnen vechten, maar je leert toch het beste in de praktijk.
Of niet???
Elke vechtpartij is anders en je word gedreven door angst of haat.
Vaak wint verstandsverbijstering het van talent....

Ik vind de benaming 'huppeltrutje met je oh-alles-is-zo-goed-hier-wereld-verbeteraar' op zich heel erg lief en als ik geen vriendin had was ik verliefd op je geworden. Hihihi!
Maar ik denk toch dat je me verkeerd begrijpt.

Die jongens die ik in New York heb gesproken verdienen bij mij nog wel wat respect, die vertellen de realiteit zonder al te veel stoere cowboy verhalen.
Jongens die hier in Nederland stoer komen doen, zichzelf identificeren met een wijk waar ze nog nooit zijn geweest, zelf brullen dat ze moeten vechten in een kakkerwijkje en alleen stoer zijn met een grote groep verdienen van mij totaal geen respect en ik word langzamerhand moe van deze groepjes.

En forza_vitess!, overal draait het om mannelijkheid en je trots.
De trots van tupac was z'n wijk, jouw trots is je voetbalclubje en de trots van Palestijnen is hun land.
Overal waar gevochten word draait het om trots, om te laten zien wie de sterkste is....
Misschien bij Vitesse nog niet helemaal bekend, daar waar ooit groepjes zo maar op de 'beruchte' Spijker-Side mochten lopen en daar waar het supporterscafé aan de Steenstraat altijd compleet ingenomen mocht worden, maar geloof me maar....alles draait om trots.
  Met citaat antwoorden