Enkele bericht bekijken
Oud 12 June 2006, 20:00   #5
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door componistje
ps: muziek - luisteraar vormt ook een soort van telepathie denk ik persoonlijk. Ik spreek enkel uit mijn eigen ervaringen dan. Dat muziek emoties teweeg kan brengen. Hoe komt dat? ... (ideetje voor een volgende post )
Dat muziek en eender welke vorm van kunst emoties teweeg brengen is iets helemaal anders dan telepathie.

Ook het dirigeren en telepathie hangt volgens mij niet samen. Muziek, een orkest is een groepsgevoel. Je leest je partituur, luistert naar de instrumenten rondom je en kijkt naar de dirigent. Eén simpele beweging is voldoende om een heel orkest het zwijgen op te leggen.
Aan een optreden gaat ook veel oefenen vooraf, dus ik denk niet dat dit telepathie is. Het is gewoon een kwestie van elkaar (leren) aanvoelen volgens mij.

Persoonlijk geloof ik niet in telepathie. Dat mensen op hetzelfde moment aan hetzelfde denken is naar mijn mening puur toevallig.

Ik heb al enkele zo van die 'magische' toevalsmomenten meegemaakt. Het meest wonderlijke voorbeeld is eentje van vorige zomer. (Ik ga er weer het speelplein bij betrekken .)
Het was heel raar, maar die week waren onze lichamen op een vreemde manier op elkaar al afgesteld.
Op een avond waren mijn beste vriendin en ik de keuken aan het opruimen. Ik was buiten iets gaan halen en dacht er ondertussen aan dat ik haar nog moest zeggen dat het dochtertje van onze directeur die dag naar het speelplein geweest was.
Toen ik terug kwam, zei ze me: "Ik had niet door dat je even weg was en ik was maar aan het vertellen. 'k Was aan 't zeggen dat dochtertje van onze directeur hier vandaag was."
Op dat moment was het grappig, maar ook raar.

Nujah, in mijn ogen puur toevallig dat we op hetzelfde moment hetzelfde dachten. Ik denk niet dat mensen aan bovenmenselijke communicatie kunnen doen. Ik geloof wel dat als je elkaar echt goed kent, je elkaar kan aanvoelen.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden