Enkele bericht bekijken
Oud 15 February 2007, 22:22   #540
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

DAGBOEK VAN EEN WEDERWOLF!

Beste dorpelingen.
Ik kreeg deze PM van de Spelleider...

Citaat:
Origineel gepost door Spelleider
ik had een niet al te snuggere actie en daarom zijn er nieuwe functies uitgedeeld

jij bent deze ronde samen met Bobba en Appelshampoo een weerwolf.
Eindelijk een keer weerwolf! De leukste rol om te spelen... Maar hoe moet ik dit gaan aanpakken? Bijna elk spel wordt mijn functie in een van de eerste rondes al opgevraagd.. Erg belangrijk om de ziener er dus onmiddellijk uit te krijgen! Goed op alle mogelijke signalen letten dus. Verder maar even contact opnemen met Bobba en appelshampoo. Niet de meest ideale medewolven, aangezien het voor allebei de eerste keer is dat ze meedoen. Maar we zullen zien hoe we het kunnen gaan spelen!

De eerste dorpelingenronde.
Slachtoffer Insanity..
Het begint fraai. Headliner noemt gelijk Appelshampoo als weerwolf. Daar reageren we maar even niet op. Ik ben niet van plan in de eerste ronde al een van de wolven op te offeren. In latere rondes is dat geen probleem, integendeel... dan sta ik als het moet vooraan om haar hoofd door de strop te leiden. Maar nu is het echt nog te vroeg, zeker als ik altijd het risico loop opgevraagd te worden door de ziener.
Gelukkig is daar Niemand die Insanity noemt om op te hangen. Mooi, kunnen we later nog gebruik van maken en voor deze ronde hebben we een simpele dorpeling die er aan gaat. Al meer mensen gaan mee in het streven van Niemand om Insanity op te hangen zie ik als ik online kom. Ik plaats dus een redelijk neutrale reactie dat ik Insanity ook mee ophang. Mijn medewolven doen even later hetzelfde. Keurig.

De eerste wolvenronde.
Stevie overleeft het!
Kort overleg met mijn medewolven... mislukt. Bobba ligt in het ziekenhuis en appelshampoo komt pas na de deadline online. Omdat ik zelf in het begin van de avond weg moet besluit ik zelf de knoop door te hakken en voor Stevie te gaan.

Citaat:
Origineel gepost door Tyskie

Het lijkt mij het verstandigst om Stevie uit het spel te werken... Dat lijkt mij een van de gevaarlijkste tegenstanders.
Helaas blijkt dat Stevie niet opgegeten kon worden door ons. Klote zeg! We staan gelijk al met 1-0 achter... Was hij de wolfsbane? Of toch per toeval beschermd door de tovenaar?

De tweede dorpelingenronde.
Opgehangen: Prestige
Ai... onze appel maakt een foutje. Weet niet hoe ze het bedoelde, maar ik vrees dat ze niet lang te redden is. Liever niet deze ronde, maar zoals eerder gezegd vind ik het niet erg om een wolf op te offeren. Ik hou nog even de boot af, maar laat wel zien dat ik bereid ben om appel 'weg te stemmen.' Gelukkig red dit keer Niemand appelshampoo met zijn rare theorie. Zodra hij Prestige noemt spring ik er direct op in. Ha, mooi weer een onschuldige dorpeling er aan! En appelshampoo leeft weer een ronde langer...

De tweede wolvenronde.
Opgegeten: Atjeuh (ziener)
Het wordt zaak om de ziener er uit te pikken... Ik ga goed alle kandidaten langs. Stevie, Niemand en biffy laat ik leven. Op basis van posts verwacht ik niet dat ze weerwolf zijn. De rest kan het dus nog wel allemaal zijn! Dus nog maar eens het topic goed doornemen. Ik verwacht dat een ziener redelijk actief meespeelt (hij/ zij heeft namelijk een erg leuke functie toegewezen gekregen, dan ga je dus wel meespelen!!). Maar de ziener zal niet het hoogste woord voeren.. Atjeuh valt me wat dat betreft op, vooral omdat zij een paar keer de speciale functies noemt in haar posts.. Opvallend, want dat deed ik ook het eerste spel toen ik ziener was. Nouja, al met al geen superovertuigend bewijs, ik kan net zo goed echt helemaal mis zitten. Mijn medewolfjes steunen me gelukkig weer. En hopelijk schieten we raak!

Citaat:
Origineel gepost door Tyskie
Mijn voorkeur gaat uit naar Atjeuh op dit moment. Zij is redelijk aanwezig, maar ook weer niet te veel op de voorgrond. Ze heeft een aantal keer de speciale dorpelingfuncties genoemd (wat ik ook onbewust deed toen ik tovenaar of ziener was).
Geen echte harde punten, maar ik hoor graag van jullie of jullie andere ideeën hebben over wie op te eten.
Mijn vreugde is groot als rond half 9 blijkt dat Atjeuh inderdaad de ziener was... Al snel komt daar echter ergernis bij.. Want het is de geschreven en ongeschreven regel dat de ziener nu gewoon stil moet houden. Misschien overdrijf ik het, maar die eerste opmerking vind ik er al een te veel. Ik interpreteer hem onmiddellijk zo dat biffy of ik wolf is. Ze zegt namelijk dat ze weet wie een de wolven is, terwijl ze eerder zei dat ze (toen nog hypothetisch?) in de eerste rondes biffy en mij zou opvragen.
Gelukkig weet ik het direct zo op het forum te interpreteren dat Appelshampoo dus de wolf moet zijn.. en iedereen gaat er in mee. Alleen Bobba begint ineens raar te praten en mij verdacht te maken? Wat doet hij? Aan de andere kant zullen de dorpelingen ons nu niet meer aan elkaar 'koppelen' als twee wolven. Zo slecht is het dus niet, al had ik liever dat hij zijn kop hield af en toe.

Derde dorpelingenronde
Opgehangen: Appelshampoo (wolf)
Het is tijd om Appelshampoo te offeren... Ze is al erg verdacht.. ik maakte eerder de opmerking dat de ziener Appelshampoo moet opvragen (dom dorpjes, als atjeuh deze ronde appelshampoo had opgevraagd dan had ze helemaal geen antwoord horen te krijgen!). Maar ik reageer heel stellig alsof het nu dus duidelijk is dat appelshampoo de weerwolf is en dat ik haar ga stemmen. En de rest haakt in... Niet slecht voor hen natuurlijk, want zo kunnen de dorpelingen de eerste wolf ophangen. Maar ik denk dat ik door zo te reageren nauwelijks verdacht meer ben.. en als ik (en/ of bobba) hierdoor het einde haal, dan winnen we met z'n drieën!
Maar RIP Appelshampoo.

Derde wolvenronde
Opgegeten: Stevie (wolfsbane)
Kort contact met medewolven. Die zijn het weer met me eens... Stevie moet dit keer er echt aan gaan! Die jongen begint weer wat actiever te worden... En ik vermoed (misschien ten onrechte) dat Atjeuh iets tegen hem gezegd zou kunnen hebben. Hij is in ieder geval slim genoeg om zelf wat meer informatie uit Atjeuh (en haar posts) te halen.
Als hij echt wolfsbane was beschermt hem dat nu niet meer. Hopelijk beschermt de tovenaar hem niet, dat zou wel erg zuur zijn.
Om half 9 werd het weer bevestigd. Steve was de wolfsbane... Goed dat was de verwachting ook. Opgeruimd staat netjes!

Vierde dorpelingenronde
Opgehangen: Impressions (tovenaar)
Direct na de dood van Steve barst het gekrakeel los.. Kamp biffy tegen kamp Impressions. Impressions voelt zich duidelijk in het nauw gedreven, want biffy en ik sturen al een paar rondes aan op zijn dood. Ik hou me wat rustiger, laat biffy maar voorop staan om Impressions er uit te krijgen. Dan krijgt zij hopelijk de lading over zich heen als Impressions straks dorpeling blijkt te zijn. Ik denk dat ik sowieso wat minder overheersend moet gaan posten, want ook ik loop kans opgehangen te gaan worden na de dood van Impressions. En Biffy heb ik er liever tot het einde bij. Maar who cares, ook al zou ik er na Impressions en biffy uitgaan, dan zit bobba nog lekker veilig in het spel. Laat ze maar op deze manier doorgaan met ruzie maken! Bobba kiest ook heel mooi de kant van Impressions. Op naar een gelijkspel?
Helaas geen gelijkspel geworden, maar fantastisch dat de tovenaar uit het spel is. En op wat voor een manier.. Het hele dorp staat te schudden op zijn grondvesten. De dood van Impressions maakt altijd behoorlijk veel los. Hoe zal dit nu verder gaan?
Fantastisch dat door dit gedrag Biffy steeds meer 'mijn kant' opgestuurd wordt, als straks blijkt dat ik toch een wolf ben dan komt ze me waarschijnlijk hoogstpersoonlijk invalide maken.
Van de dorpelingen die er nu nog inzitten zijn Sarah en Niemand nog enigszins actief. Headliner, Babydress en Sander laten helemaal niets van zich horen.
Biffy zal mij er nooit uit stemmen...

Vierde wolvenronde
Opgegeten: Sarah
Sarah is niet verdacht en nog enigszins actief. Duidelijke zaak, die meid gaat er aan. Verder weinig bijzonders te melden, de herrie zal wel weer gaan losbarsten zodra een dorpeling opgehangen moet worden.

Vijfde dorpelingenronde
Opgehangen: gelijkspel Biffyclyro en Headliner. Wolven kiezen voor Biffyclyro.
Ik naai Impressions nog maar een beetje op dat hij in dit topic alleen heeft lopen janken toen hij er uitgestemd ging worden. Kom maar op met die tweespalt, dan zal biffy waarschijnlijk het slachtoffer gaan worden. Bobba kiest de kant van Niemand, die op Biffy gaat stemmen. Ik laat Biffy natuurlijk niet vallen en zeg mee te gaan stemmen op Headliner. Zo kan men ons in feite nooit aan elkaar linken en we zullen niet 'verraden' worden door de stemming.
Om half 9 krijg ik een pm van de Spelleider dat het inderdaad een gelijkspel is geworden. Dit betekent dat de 'stille bewoners' dus niet gestemd zullen hebben. Beetje jammer, maar het is niet anders. Vooraf had ik al met bobba overlegd dat in geval van gelijkspel biffy er aan zou gaan, dus daar kies ik dan maar voor. Achteraf was Headliner misschien nog wel leuker geweest, omdat biffy dan verdacht zou blijven voor de volgende ronde. Maar waarschijnlijk is het lood om oud ijzer, met dank aan de stillen. Goed, einde Biffy. Zo onschuldig als wat... Het heeft weer een onschuldig slachtoffer gekost, maar ik ben voorlopig ook weer gezuiverd van alle blaam!

Vijfde wolvenronde
Opgegeten: Niemand
We mogen alweer kiezen! Wat een luxe in een wolvenleven... De keuze is erg makkelijk, Niemand zal verorberd gaan worden. Dat is de enige die nog een beetje post, ook al stelt het meestal niet veel voor wat hij post. Direct na de keuze voor Biffy stuur ik (uiteraard na weer kort overleg met bobba) de pm al. Hier hoeft niet over nagedacht te worden.
In het topic besluit ik met mijn weer onschuldige imago Niemand nog maar even verdacht te maken.. en te melden dat mijn volgende stem richting hem gaat. Sarah gaat er al mooi op in en verdenkt Niemand. Niemand vindt ook dat hij het als wolf slim had gespeeld... Helaas jongen, je gaat er keihard aan. En hopelijk levert het ook nog enige verwarring op in het dorp.

Zesde dorpelingenronde
Opgehangen: Headliner
Het loopt nog mooier dan gehoopt eigenlijk. De spelleider maakt nu ook bekend dat het een gelijkspel was tussen biffy en headliner. Waarom zouden de wolven voor Biffy en Niemand gekozen hebben??
Allerlei theoriën komen weer boven water en nog steeds word ik niet verdacht. En bobba ook nauwelijks... Erg mooi. Maar men komt nu uit bij Headliner zoals ik al wel had verwacht.
Ik durf niet goed kenbaar te maken dat ik op Headliner 'stem'. Het zou erg lullig zijn om last minute er zo uit te gaan. Zwak momentje van mij dus, ik zeg wel dat mijn stem weg is, maar ik zeg niet naar wie. De vraag van Sander naar wie negeer ik maar gemakshalve. En hij komt er ook niet meer op terug. Alles wordt geslikt als zoete koek in dit dorp.

Zesde wolvenronde
Opgegeten: Sander
Nu Headliner dood is, roept niemand ineens dat ik een mooie wolf ben. Ach, hij roept maar.
Waar ik me meer zorgen over maak is dat als een van die stille dorpelingen nu nog gaat stemmen ineens, dat de kans nog steeds 66,67% is dat wij verliezen! Zou niet terecht zijn, na dit spel dus even enkele wijzigingen voorstellen (als er evenveel wolven als dorpelingen zijn winnen de wolven ook en/ of laat de wolven beginnen met iemand op te eten). Maar onze keuze is vrij makkelijk. Er is een dooie dorpeling weer tot leven gekomen. Oftewel, Sander post en stemt ineens weer! Duidelijke zaak, die gaat de pan in vanavond. Dan blijven AMF en Babydress over. Ik hoop eigenlijk dat een van die twee al gediskwalificeerd dient te worden. Dat betekent namelijk dat we al gewonnen zouden hebben.

Zevende dorpelingenronde
Opgehangen: AMF (na gelijkspel)
Nu begin ik ook verdacht te worden... logisch als er nog maar 4 man in t spel zitten, waarvan ik als wat post. Ik hoop nog steeds op een diskwalificatie, maar dat wordt lastig nu zowel babydress als amf al gepost hebben. Ik hou mijn toneelstukje maar vol tot het einde... en maak misbruik van de naïviteit van Babydress (sorry). Als zij daadwerkelijk mee heeft gestemd op AMF dan is de overwinning binnen. Maar dit ligt er echt veel te dik bovenop..
Om half negen krijg ik (alweer precies op tijd, fantastische spelleider) een PM dat het een gelijkspel is geworden. Door deze simpele truc hebben wij gewonnen! AMF had namelijk op bobba gestemd en Babydress dus op AMF. Ik lig hier in een deuk!

Nawoord
Bedankt Spelleider, erg goed georganiseerd. Telkens weer precies op tijd! Zelfs toen je slechts 6 minuten te laat was excuseerde je je voor te laat zijn. Echt heel erg goed gedaan!

Verder...
Bedankt babydress voor het met open ogen in mijn opzichtige val trappen.
Bedankt Biffy voor het eeuwige en oprechte vertrouwen in mij.
Bedankt Niemand voor het vele werk uit handen nemen door telkens oprechte, actieve dorpelingen op te (laten) hangen en de groep mee te krijgen.
Bedankt Impressions voor het zorgen voor grote onrust onder de dorpelingen toen je opgehangen ging worden. Waarna biffy het slachtoffer werd.
Bedankt Atjeuh voor het verzwijgen van de informatie die je had verzameld. Ook bedankt voor de onbewuste hints die mij in de tweede richting richting jou stuurden. Ook bedankt voor het feit dat je toch nog een aantal hints gaf nadat je opgegeten was.
Bedankt Bobba voor het tot het einde uitspelen van dit spel. Goed mee gespeeld!
Bedankt Appelshampoo voor het lijdzaam opgeofferd worden!
Bedankt stillen voor het stil zijn, zodat wij jullie konden laten zitten tot het einde.
Bedankt de rest voor het meedoen.


Jullie smaakten allemaal overheerlijk.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden