Onderwerp: Abortus
Enkele bericht bekijken
Oud 3 May 2003, 22:24   #57
WishfulDreaming
-
 
WishfulDreaming's Avatar
 
Geregistreerd op: 6 January 2003
Berichten: 15.680
Standaard Re: Abortus

Citaat:
Originally posted by Chatty
En bij verkrachting kunnen zij er niks aan doen als ze zwanger raken. En in de tijd dat ze het kind dragen en als het kind geboren is, zullen ze altijd aan degene herinnerd worden die ze verkracht heeft.
In dit geval ben ik er voor...

Citaat:
En soms is het kind bv nog maar 14 ofzo en raakt zwanger, dan vind ik ook dat ze het kind mogen weghalen, want anders verandert haar hele leven gewoon (jeugd) dan zit ze nog op school enz. Adoptie is dan ook een keuze, maar dat is ook vreselijk met het besef dat je kind nog leeft maar niet door jou wordt opgevoed...
In dit geval heb ik er niet echt een mening over. Ben nog altijd van principe da als je seks kan hebben, de gevolgen ervan maar moet kunnen dragen ook als het mis moest gaan. Als je iets of wat duidelijke voorlichting gehad hebt, dan weet je toch al wel op je 14de wat de gevolgen kunnen zijn, veronderstel ik dan...


Abortus onder strenge voorwaarden zou ik helemaal geen bezwaar tegen hebben, maar het mag niet gebruikt worden als noodoplossing, bijvoorbeeld zoiets als een morning-afterpil.
En aangezien abortus uitgevoerd word in het begin van een zwangerschap, en er dus in principe nog geen sprake is van een babietje, bezie ik het niet als moord...

Laatst aangepast door WishfulDreaming : 3 May 2003 om 22:26
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden