Enkele bericht bekijken
Oud 10 September 2010, 14:27   #147
PeterV
Lid
 
PeterV's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 September 2010
Locatie: Haarlem
Berichten: 59
Standaard

Je hebt gelijk dat Wilders hogere straffen wilt voor iedereen, maar het gaat vooral om zijn uitzettingsbeleid. In mijn ogen is dat een populistisch beleid wat niet mogelijk is. Hij weet dat dat is wat mensen willen horen, de problemen gewoon het land uitzetten! Het probleem is dat de jongeren waar zo vaak naar gerefereert wordt gewoon Nederlands zijn! Zij zijn wel van allochtone afkomst, maar officieel Nederlander.

Daarbij heb je gelijk dat procentueel jongeren van allochtone afkomst vaker veroordeeld worden etc. Maar ik wil graag geloven dat slechtheid niet in die mensen zit. Er gaat gewoon iets heel erg fout bij de opvoeding, wat denk ik deels toe te wijzen is aan de slechte integratiemaatregelen die Nederland heeft getroffen toen zij de eerste generatie naar Nederland haalden. daarvoor moeten we nu op de blaren zitten. Er is geen snelle oplossing voor criminaliteit onder immigranten en allochtonen, waar heb je ooit gezien dat zoiets werkt?

Kijk ik wordt er ook gek van dat als ik een keer problemen heb op straat het vaak inderdaad uit dezelfde hoek komt. En ook ik lees de kranten. Maar bijvoorbeeld in Berlijn is de integratie een stuk beter gegaan, omdat mensen daar veel meer de ruimte hebben gekregen en beter behandeld zijn waardoor veel allochtoonse groepen veel meer onderdeel zijn van de Berlijnse gemeenschap. Dat zag je bijvoorbeeld bij het WK, maar ook in de criminaliteitscijfers.
PeterV is offline   Met citaat antwoorden