Enkele bericht bekijken
Oud 13 March 2003, 16:47   #36
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light

Dat recht heeft hij wel degelijk gezien het feit Amerika slachtoffer is geworden van een terroristische aanslagen, door een bepaalde groepering.
Oh, was dat Irak dan? Nee! Dat was het netwerk van Osama Bin Laden! Hoessein zat al járen voor die aanslagen in Irak, en toen deed men niets! Nu ineens moet het dan wél allemaal. Lijkt me toch sterk een oorlag tegen de Islam dan! Bin Laden heeft die misdaden met zijn netwerk gepleegd. En als je die man niet kunt vinden is het geen vrijbrief om dan maar, om de aandacht van je eigen onmacht af te leiden, een willekeurig ander land aan te vallen. Zet dan al die lui die nu in het midden-oosten zijn in om Bin Laden, als die nog leefd, te vinden.


Citaat:
Ben ik blij dat Europa bevrijd is (door o.a. Amerika) in WO2....
Hussein is een dictator, en de wereld heeft de sociale plicht om daar tegen op te treden, omdat die mensen zichzelf niet kunnen verdedigen.... (afgezien van het punt of amerika wel aldan niet zal aanvallen als de VN ertegen is etc)
We hoeven Amerika niet eeuwig dankbaar te blijven voor het feit dat men ons ooit bevrijd hebben. Net als dat we ook Duitsland nu niet meer hoeven aan te kijken op de WO II. De meeste mensen leven nl al lang niet meer.
Hussein is een dictator, ja. En als het aan mij lag, dan ging die man daar weg. Maar dat is niet ónze zaak. We zullen moeten accepteren dat er een aantal mensen op deze wereld 'ziek' zijn. En die mensen zijn levensgevaarlijk, alleen we roeien ze nooit uit. Dat is een illusie. Zeker als de factor geloof in het spel is. Als je je nu weer gaat mengen in zaken die niet de onze zijn, kun je weer een actie terug verwachten. Denk aan een kaping, een gijzeling, een aanslag, wie weet met biologische middelen.
Amerika denkt in deze weer de grote verlosser te moeten spelen. Zij zullen ons wel even van die Hussein verlossen. Dat de VN (een organisatie waar ik véél meer vertrouwen in heb dan de mening van dhr. Bush jr) oordeelt dat die oorlog niet rechtvaardig is zegt mijns inziens meer dan genoeg.
  Met citaat antwoorden