Enkele bericht bekijken
Oud 23 December 2002, 16:39   #34
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by eneri
ik heb geen bronnen, maar zoals A-Man ook al ergens zei, er wordt vaak te snel er van uit gegaan dat iets in onszelf zit, en ik denk dat dat met de hokjesgeest ook zo is.
Ik voel me niet aangesproken door "er", ik ben het dus hier ook niet mee eens.

Citaat:
Ik denk dat het overgrote deel van menselijke eigenschappen teruggevoerd kan worden op onze jeugd. Dan worden ze aangeleerd, en ik denk dat zoiets als hokjesgeest in bepaalde mate af te leren is. Niet helemaal misschien, want je hebt iegnelijk ook wel gelijk als je zegt dat het niet helemaaal verkeerd is, maar ik denk dat de hokjesgeest in de huidige maatschappij overdreven wordt, men geeft te snel bepaalde karaktereigenschappen aan mensen met een bepaalde kledingstijl, geloof, ras, en ook nog wel geslacht. Dat meot worden afgeleerd.
Waarom?! Als er zulke overeenkomsten zijn, en het maakt een gesprek makkelijker, waarom zou je het dan achterwege laten?

Citaat:
Aan de ene kant is het logisch dat je mensen in hokjes plaatst, maar zoals dat nu is,g aat het me te ver.
op de basisschool word je raar aangekeken als je meisje wil meevoetballen met de jongens. Meisjes 'horen'te touwtjespringen en jongens te voetballen.
Dit is allemaal al aan het veranderen sinds de feministische opkomst. HEt gaat alleen niet met de snelheid van de TGV.

Citaat:
op de middelbare school, vooral in het begin dan, krijg je te horen van termen als kakker, alto, skater, punker etc, omdat iedereen zo denkt. zo ga jij dan ook denken, en pas later kom je erachter dat niemand echt helemaal in een hokje past, omdat iedereen zn eigen stijl heeft.
Ja hoor, zo denk ik ook, niks mis mee. Ah daar heb je zo'n groep gabbers. Die luisteren die en die muziek, leuk dat vind ik niks, dus met hun hoef ik niet uit te gaan omdat onze muzieksmaak toch niet overeenkomt. Waar zit de "fout"?

Citaat:
bij mij in de klas is 1 meisje gelovig, en toen n leraar dat een keer vroeg, keek de klas zo een beetje van nou die is ook achterlijk dat ze daarin gelooft, omdat zij opgevoed zijn met het idee dat de bijbel een sprookje is, allemaal lulkoek om de mensen niet bang te maken.
Dit is in feite ook zo.... alleen het woord achterlijk sta ik niet achter. Echter ik heb wel oordelen over (streng) gelovigen en omdat die mensen allemaal hetzelfde manier van geloven hebben (in het algemeen) kan ik over die hele groep (hokjesdenken) bepaalde uitspraken doen, die ik ook voor elk individu kan zeggen.

Citaat:
als een westers, rijk iemand, woon je vaak in een 'witte' buurt, waardoor je mensen met minder geld of een andere huidskleur als 'de anderen' gaat beschouwen, mensen waar jij niet bij hoort. Helemaal als je dan ook nog eens behoorlijke hersens hebt, en naar een gymnasium ofzo gat, waar voornamelijk 'witte' mensen zitten,krijg je helemaal het beeld dat mensen met een andere huidskleur dom zijn.
Neuh totaal geen last van... En digene die er wel last van hebben, die zien het ook vaak anders, op het punt waar ze ook echt anders zijn. Oftewel, die gekleurde persoon is anders qua huidskleur. Verder niets... Dat is een correcte conclusie, en weer niks mis mee.

Citaat:
nog meer nodig?
...


Citaat:
we hebben het uitgezocht en het is theoretisch mogelijk. of het practisch slaagt betwijfel ik ook, maar hij gelooft er in, en aangezien het mogelijk is..
theoretisch mogelijk....practisch utopisch. Maar doe wat je neit laten kunt. Maargoed succes
  Met citaat antwoorden