Onderwerp: jezelf krassen
Enkele bericht bekijken
Oud 24 January 2011, 23:12   #37
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door ash-hôôle Bekijk Bericht
Is een studie psychologie niet wat voor jou?
Ik dacht dat ik hier hard m'n best deed om zoveel mogelijk duidelijk te maken dat psychologie een wereldje van pseudowetenschap en dom zeverende faalhazen is.
Citaat:
Origineel gepost door SYoung Bekijk Bericht
Anyway, EQ, ook wel Emotionele Intelligentie is net zo belangrijk als IQ
Punt is dat IQ al nergens op slaat en niet belangrijk is.
Citaat:
Origineel gepost door SYoung Bekijk Bericht
EQ is breder dan alleen het vermogen anderen te begrijpen en in de omgang met anderen verstandig op te treden. Het gaat ook om de eigen persoonlijke emotie. Wie beter kan omgaan met zijn eigen emoties en zich niet voor emoties afsluit, kan een gespannen situatie beter inschatten en een dreigend conflict beheersen.
De algemene omschrijving van het begrip emotionele intelligentie is zoiets als: Een reeks van non-cognitieve vermogens, competenties en vaardigheden die iemands kans van slagen en het tegemoet treden van eisen en druk vanuit de omgeving beïnvloeden.
Dit spreekt zichzelf dus grandioos tegen, want de fags die altijd met hun eigen emotie bezig zijn, zijn flinke falers in deze samenleving. Terwijl de mensen die er niet te veel aandacht aan besteden gewoon winnaars zijn omdat ze tijd over houden door niet continu zelfmedelijdend hun eigen emotietjes te overanalyseren.
Citaat:
Origineel gepost door SYoung Bekijk Bericht
Dat jij het onzin vind blabla, ligt niet aan jou zelf, maar aan de kennis die jij (nog) niet beschikt over dit onderwerp. Dan zie jij het belang van deze vaardigheden misschien nog niet in, en bestempel jij deze term als bullshit.
Ach ach, het aloude 'je weet er gewoon niks van' boehoe argument. Nou, dank voor je uitleg, ik weet er nu wat van en nu is mijn mening over EQ alleen maar bevestigd.
__________________
1234hoedjevanpapier

Laatst aangepast door blabla1993 : 24 January 2011 om 23:16
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden