Enkele bericht bekijken
Oud 19 June 2002, 14:21   #26
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light
nee je vat het duidelijk verkeerd op.

met "ignorance is a bliss" bedoel ik, dat zolang je onwetend bent over alle gruwelen in de wereld, je jezelf wel voor de gek houdt, maar een mooie wereld ziet.

Daarbij over jouw commentaar:
negeren is geen manier van moord plegen. Tis wel slecht en je zou wel iemand kunnen redden (ook maar misschien!), maar JIJ zorgt niet voor diegene zijn dood.

Dat je iets niet doet (tegenhouden), wil niet zeggen dat je meteen iets anders bent (moordenaar). dit is een drogrede (zie kiliaan, hoofstuk over drogredenen, kan fff mijn boek niet vinden :S).
Daarbij is hetnog maar de vraag of je kan en durft op te treden, het zal waaarschijnlijk met gevaar voor eigen leven zijn
kijk, en dat is een denkfout, iedereen gaat er maar vanuit, dat je er als een soort superheld tussen moet springen, natuurlijk niet..
in nederland hebben we in verhouding heeeel erg veel mobieltjes, politie bellen bijvoorbeeld dus.
drogrede ok, mooie term ervoor ik had het hier ook zover over wat ik ervan vind voor mij is iemand die echt helemaal niks doet bijna gelijk aan eem moordenaar.


goed dan over de eigenlijke zin,

ja, klopt
  Met citaat antwoorden