Enkele bericht bekijken
Oud 4 August 2006, 01:32   #27
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door PFP
Ik sta gewoon zeer kritisch tegenover berichten over 60 doden waarvan 40 kinderen, als het later om "slechts" in totaal 27 doden en gewonden gaat. Dat is gewoon pure propaganda om de internationale opinie aan de kant van Libanon te krijgen, Maar die bijstelling wordt nergens terug gevonden in de grote headlines. Israel heeft namelijk geen enkele reden om opzettelijk kinderen te bombarderen, integendeel zelfs.

En je hoeft echt niet zelf aan het front te zitten om er achter te komen dat bronnen elkaar tegenspreken

Maar ik heb wel kritiek op Israël hoor, het aanvallen van noordelijke gebieden zoals de stad tyrus en andere soennitische en christelijke gebieden is natuurlijk volstrekt onnodig, aangezien dat de hezbollah op geen enkele manier zal verzwakken
Mijn punt is dan ook dat in tijden van oorlog bronnen elkaar tegenspreken, propaganda een rol speelt en dat nieuwsfeiten voor de lezer niet te controleren zijn. Natuurlijk is het overdrijven van dodentalen een manipulatiemiddel.

Gelukkig zie je dus ook in dat het Israëlische optreden buiten alle proporties is en veel negatieve neveneffecten zal sorteren. Hoeveel doden er nu precies zijn gevallen in Qana is voor mij dan ook niet zo belangrijk. Het gaat erom dat de vele burgerslachtoffers en dergelijke missers (ik weet ook wel dat men niet uit is op zoveel mogelijk kinderdoden) mij niet verbazen als je zo te werk gaat. Dat Israël de strijd aangaat met Hezbollah is te billijken, maar dat het hele land verwoest wordt het en de Libanezen collectief gestraft worden niet.
  Met citaat antwoorden