Enkele bericht bekijken
Oud 25 March 2010, 20:39   #28
MirrorMonster
indiaan
 
MirrorMonster's Avatar
 
Geregistreerd op: 28 February 2010
Berichten: 819
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Joey1994 Bekijk Bericht
Ik ga even heel kort en bondig hier op in.

Stalin was een Dicator ben ik het mee eens. Maar je moet niet vergeten wie de Koude Oorlog is begonnen. Wie had het eerst de bom? Het enigste land in de wereld dat hem ooit gebruikte is Amerika. Niet een maar zelfs twee keer. Noem je dat Sociaal? Een stad van 100.000 mensen bombarderen? Eisenhower was ook een soort van dictator. Wist je dat hij een stad liet platbombarderen met Napalm bommen terwijl er geen belangrijke militairen doelen waS?


Stalin was geen lieverdje maar, het betekent niet het feit dat hij meer mensen vermoord heeft dan Bush dat bijvoorbeeld bush goed te praten valt.
Ik geloof dat Stalin nog wel een zakkenvuller kon zijn geweest maar van Lenin niet. Lenin geloofde vurig in waar hij mee bezig was. Hij geloofde in de zaak van het communisme zelfs op zijn sterfbed nog.

Hoe bedoel je dat de U.S.S.R in de minderheid was? Ik kan me nog steeds herinneren dat Rusland in die tijd heel veel 'staten' achter zich aanhad. Elke verandering in een land gaan ten koste van de mensen. Ik zou mijn leven opofferen als ik zou weten dat mijn kinderen of kleinkinderen hierdoor een beter bestaan zouden kunnen lijden. In het Tsaristische tijd werden de mensen 4x zo hard uitgebuit dan in de tijd van de Communisten. Lag het niet aan Rusland spraken we allemaal Duits. Lag het niet aan Duitsland spraken we allemaal Russisch. Zelfs met het Russisch gevaar dat nu geweken is is de NATO niet opgeheven. Is Amerika zijn Imperiaal spelletje door blijven zetten. Maar Amerika is nu als supermacht naar beneden aan het gaan. De Communisten in China(met een kapitalistische systeem) is Amerika in recordtempo aan het inhalen. Ik denk dat het slimste zou zijn dat we allemaal even Chinees leren aangezien meer dan 1 miljard mensen Chinees spreken. Tevens wordt het Chinees hierdoor gelijk de Wereldtaal bij voorstek.

Hoe bedoel je dat Rusland er nu stukken beter uit is?
Corruptie is 6x hoger als in de vormalige U.S.S.R. Met de vrijheid wat de mensen betreft is nog niet veel veranderd. Of stel je geen vragen bij dat Putin Ex-KGB Agent was? Hij is een President met een Ijzeren vuist. Medvedev is nu de 'president' maar Putin blijft de baas.

Dat plannetje van 5 jaar heeft wel geholpen of niet?
Natuurlijk met hoge kosten maar, het is niet gefaalt
dat heb je inderdaad goed kort gehouden
MirrorMonster is offline   Met citaat antwoorden