Onderwerp: CD reviews
Enkele bericht bekijken
Oud 26 May 2003, 10:15   #52
yor
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard



Artiest
Norma Jean

Titel van de CD
Bless the martyr and kiss the child

Muzieksoort
metalcore

Mijn Mening
Ik weet t. ik hou gewoon van metalcore. Nroma jean is een hele jonge band. leeftijd rond de 20/22 jaar. en zitten op Solid State (oa stretch arm strong, zao, living sacrifice om er maar een paar te noemen). dezxe metalcore is zowaar te volgen. daarmee bedoel ik dat er niet veel van die onwijs chaotische shit gebeurt en rare telingen ala Dillinger escape plan. super downtunde heavy gitaren (met van die vette hogepiepen en knarsen erdoorheen) en bas, die je helemaal tot in je onderbuik voelt. goed drumwerk. met veel tomb en dubbelbass zooi erin. en supervette vocals. die gast heeft een soort distorted krijs en kan af en toe ook heel laag, bijna grunten.
de nummers zijn allemaal goed. sommige een beetje te langdradig (bijvoorbeeld een nummer van 15 minuten) ook jammer is dat het boekje geen teksten bevat, terwijl de titels smaken naar meer. ik vind sowieso bij dit soort muziek, waar de lyrics vaak niet altijd even verstaanbaar zijn, dit eigenlijk eesentieel is. maar een superdebuut wat smaakt naar meer.

een paar vette quotes die ik wel verstond:

"she, she simply will not die"

"Like bringing a knife to a gun fight"

"Now you're doing the waltz with your murderer"

Downloadtips
-The Entire World Is Counting On Me, And They Don't Even Know It
-Face:face
-The shotgun message

Beoordeling
3.5 uit 5

Laatst aangepast door yor : 26 May 2003 om 10:25
  Met citaat antwoorden