Onderwerp: gelovig ? waarom ?
Enkele bericht bekijken
Oud 7 July 2005, 00:19   #31
kurobu
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

weet niet goed goe ik me moet verwoorden ... maar zal toch proberen als het soms cruw overkomt is het zeker niet de bedoeling maar vind het moeilijk om me hier in woorden over uittedrukken .


ik geloof niet in god maar kan niet in de mensen komen die er wel ingeloven ... wat is het nut , leef je dan echt beter ? volgens mij niet .. wat is het doel voor mij van het leven , voortplanten , genieten .. en het belangerijkst overleven .

wie kan bewijzen dat god er is ? heeft iemand hem al gezien ? of gehoord ? een vriendin vertelde me onlangs dat ze heeft gesproken tegen haar overleden oma .. ja in haar slaap omdat ze daar aan dacht .. een mens denkt veel te zien of te horen die zodanig echt lijkt dat hij het zelf gelooft ...

ik geloof , ik geloof niet ... iedereen gelooft, de ene in god de andere in zwarte magi , nog een andere in ware liefde ... iedereen gelooft in ieks en waar iedere persoon in geloofd maakt die persoon gellukig ... dus laat iedereen zijn gelluk hebben door te geloven in iets ...

heb zelf nog zo lang met veel geloof iedere avond en iedere morgen een gebed gelezen tot god om mijn ouders toch niet te laten scheiden maar ze zijn toch gescheiden ... zeg nu niet mensen die geloven god kan niet alles want vollgens jullie kan hij dit wel als hij zo iets als de wereld heeft gecrieerd ...

mensen kiezen zelf welke weg ze op gaan .. is toch ook een mens die de computer en internet uitvond , het is ook een mens die de baksteen uitvond ... de regen een natuur verschijnsel donder bliksem ... zijn normaal niet een betekenis van een of andere meer macht hierboven ... maar een natuur verscheinsel die ondertussen al normaal is ...

wetenschappers zullen het derloop van jaren wel meer te weten komen .. als je vergelijkt bij vroeger is de mens enorm slim maar ze worden nog slimmer wees gerust .. als god er is ... dan was de wereld wel wat anders .. mensen bidden voor een beter leven in de 3de wereld .. wel wat veranderd er ? enkel de mens kan het veranderen niet het geloof in een god ... mensen die zeggen dat god achter hun staat om een bepaald ieks te kunnen doen / berijken .. en dit berijken zeggen zonder god de steun van god was dit mij nooit gellukt .. god had er nieks mee te zien het was het feit dat ze dachten dat god heb hielp en hun eigen wilskracht die hen daarmee hielp ..

maar ja wie ben ik ?

hiermee is nieks kwaad bedoeld ...

mvg kurobu
  Met citaat antwoorden