Enkele bericht bekijken
Oud 14 March 2003, 14:51   #56
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light

Citaat:
Als ze er geen loopgravenoorlog van maken (wat nauwelijks meer kan tegenwoordig) dan denk ik niet dat de oorlog zo lang zal duren dat het op lange termijn teveel economische scahde heeft plaatsgevonden...
Dat kan je wel eens tegenvallen. Een maand is meer dan genoeg voor een algehele beurscrisis (jaja, op een economische hogeschool praat je wel eens over dat soort dingen). Bovendien is er sprake van een domino-effect. Saddam zet de olievelden in de hens, gevolg is een oliecrisis, wat weer als gevolg heeft dat.. enz enz..

Citaat:
nee nee nee... Dit is zo'n drogrede waarbij geldt "alles of niets". Het is niet zo dat als je nu aanvalt tegen een dictator, dat daarna ook het communisme volgt etc...
We kennen Amerika inmiddels toch langer dan vandaag? Check de Vietnam-oorlog, die werkelijk nergens op gebasseerd was. Men bemoeit zich continue met zaken die net van hen zijn. Waarom moet Saddam nu ineens weg? Puur een machtsspelletje. Voor 11 september was er geen sprake van. Ook niet erna, totdat de War against Terrorism ineens niet opleverde dat men Bin Laden te pakken kon krijgen, dús nemen we maar een ander land. In Chili zit (zat?) óók een dictator. Nog nooit iemand over gehoord. En zo zijn er wel méér landen. Maar nee, Amerika móet Irak hebben, want de link met Bin Laden moet natuurlijk wel blijven bestaan. Maar maak je niet druk, er komt ongetwijfeld nog wel een volgens slachtoffer.. (niet dat Saddam slachtoffer is, maar je snapt de context ).

Citaat:
omdat ik denk dat de economie niet loopt zoals jij denkt, heof ik hier niet op in te gaan, aangezien het irrelevant is...

iemand van een hongersnood redden of van een executie door een dictator, mja...
Ik geloof dat je dan het nieuws niet goed hebt gevolgd. Al moet ik toegeven dat het ook moeilijk is. De koningsgezinde media vinden een afluisterapparaat bij een prinses klaarblijkelijk belangrijker dan de grootste hongersnoot die dreigt sinds jaren. Want die dreigt er. Maar aangezien er nauwelijks aandacht voor is heeft de actie die ervoor is opgericht nog vrij weinig opgebracht (bijna 5x zo weinig als 10 jaar terug). En die problematiek speelt nu óók, en daar zou veel meer aandacht naar toe moeten gaan vanuit Nederland dan naar het vervoeren van oorlogsmateriaal en wat raketten naar turkije

  Met citaat antwoorden