Enkele bericht bekijken
Oud 12 June 2007, 08:15   #65
insanity
Banned
 
insanity's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 June 2006
Locatie: Leeuwardennnn
Berichten: 10.927
Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Banaan Bekijk Bericht
Vandaag voel ik mij scheinheilig. Maar dat mag jij zelf verbeteren.

Ik vind het eerder respectloos dat je bij onbekende wel over de grens zou willen gaan als het gaat om je bek open trekken. Je kent iemand niet maar bent wel bereid om diegene beledigt te laten voelen? Lijkt me sterk, ik beledig liever iemand die ik goed ken dan een onbekende, maar goed dat is mijn mening.

Je heb gelijk dat ik liever mijn mening voor mezelf hou. Zoals ik bij jou heb gemerkt hebben motoren op dit forum meer waarde dan een geloof bij een gelovigen. In het geval bij motoren hou ik mijn mond dicht en bij gelovigen hou ik mijn mond dicht. Misschien weet je dit niet, maar ik heb heel veel kritiek op het sprookjeswereld van het Hindoeïsme en Boedhisme. Katholieken zijn sowieso niet populair bij mij. Echter, ik verbied het mezelf om mijn mening tegenover een gelovigen te uiten omdat het in feite een taboe is om iemands leven te vernederen en te bekogelen met onbeantwoordbare vragen (wat voor de meeste hier betekent: het is bullshit). Nu ben ik uiteraard volgens jou een huichelaar. Maar een huichelaar klinkt nog altijd beter dat een klootzak, toch?

Eerlijkheid is trouwens niet je mening. Eerlijkheid hebben je ouders aan geleerd om andere niet op te fokken of te verleiden. Niet om alles te zeggen wat je denkt, en verder niet nadenken bij het gevoel van andere.

En dan als laatste, misschien zou je niet iemands stervende moeder een bitch noemen maar je geeft wel aan dat het mag. Zo, die zullen veel mensen onthouden en veel waarde aan hechten. Zoals ik al zei, als je zo feitelijk op de zaken ingaat kan dit topic net zo goed opslot, want het antwoord is in dat geval al lang gegeven.
Ik vind het niet respectloos dat ik zeg wat ik vind als daar om gevraagt word. Men vraagt er toch om? en als het een bekende is dan heb ik soms het idee dat ik tegen hem/haar gewoon wat minder hard moet zijn. De vriendschap gaat bij mij dan voor mijn eigen mening.

En wat betreft dat jij je mening voor je houd in plaats van wat je zegt maakt mij persoonlijk weinig uit. Wel vind ik het jammer dat je het doet, omdat je op dat moment feitelijk er omheen draait, je vind iets maar zegt het niet. Nobel, dat zeker, en mischien ook wel uit respect maar ik vind dat je iemand (bekend of niet) dan te kort doet. alsof die persoon jou mening niet waard is? Ik kan hetmis hebben hoor, maar ik krijg dat gevoel zoals jij het nu verwoord. En ik weet niet of het erger is om "een klootzak" te zijn dan een huichelaar.

En eerlijkheid is inderdaad geen mening. Maar ik zie het wel als een stukje eerlijkheid als je gevraagt word om je mening en dat je die dan ook geeft, zonder er omheen te draaien. Je doet mensen te kort zo.

En ik blijf bij mijn standpunt dat je ten alle tijden moet kunnen zeggen wat je denkt. Mischien neem ik dan mijn rechten te "feitelijk" op, maar dat is mijn keuze, net als het die van jou is om je mond te houden.

Offtopic;
Je bent wel heel gedreven in dit topic, vat je het persoonlijk op? Want dan bij deze: het is het niet.
insanity is offline   Met citaat antwoorden