Enkele bericht bekijken
Oud 28 May 2004, 05:19   #21
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

daar zijn we nou net op school mee bezig met dit onderwerp (of nou jah iets algemener... genetische manipulatie bij mensen) en toen hadden we ook zo'n documentaire gezien over ingreep bij gehandicapte mensen.

Ik denk op zich dat je niet als mens zijnde moet proberen om alleen de geschikte embryo's tijdens de zwangerschap van een vrouw eruit moet filteren (beginselethiek). Anderzijds zou het mij erg lastig lijken om een gehandicapt kind op te moeten voeden, want dat kost veel meer energie en geld (gevolgenethiek). Maar op het moment dat het nog een embryo is, heeft het kind nog geen besef en daarmee voorkom je bij abortus voor zowel het kind als als ouder zijnde veel problemen en frustratie tijdens de rest van het leven van het kind als je abortus laat plegen. Als het aan mij zou liggen, dan zou ik kiezen voor abortus, tenzij de vrouw die ik heb zwanger gemaakt dat niet wilt, dan zou ik met haar mening meegaan...

[edit] bij zo'n kleine kans van 1 op 16 zou ik er alsnog voor kiezen om het kind te houden, omdat ik het bij zo'n kleine kans ongeoorloofd vind om het kind vroegtijdig weg te laten halen. Ik zou pas kiezen voor abortus als de kans meer dan 40% is[/edit]
  Met citaat antwoorden