Enkele bericht bekijken
Oud 18 June 2004, 09:57   #39
WhizzCat
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
dat zal allemaal bestwel, maar wat vind je van het idee, ik wil een normaal kind?

ik wil helemaal geen kinderen, dus voor mij gaat die vlieger zowieso nie op. maar buiten dat, ik kan me erg goed voorstellen dat je als ouder zijnde geen gehandicapt kind wilt. ten 1e uit financieel opzicht en ten 2e omdat het ontzettend veel aandacht van je vergt als jij 2 normale kinderen hebt en 1 met een handicap zul je al je aandacht naar die ene moeten verleggen en willen de 2 gewone kinderen nogwel eens achtergesteld worden.

en dan kun je wel zeggen jamaar dat heeft recht op leven, nou ik vind dat zolang het nog in de buik zit en niets van het leven heeft meegemaakt het kindje ook niets mist.
Agreed, ik wil zelf liever ook geen kinderen, althans, niet in deze wereld vol ellende en oorlog. Dat wil ik ze echt niet aandoen.

Wat betreft financieen ed. ja, het is echt een struikelblok. Het kost gewoon hartstikke veel tijd en geld en vooral energie om een kind met Down op te voeden en te verzorgen (ik heb zelf een neef gehad die Down had).

Natuurlijk heeft iedereen recht op leven, maar je kan je dus wel afvragen wat voor kwaliteit het leven moet hebben
  Met citaat antwoorden