Enkele bericht bekijken
Oud 13 January 2008, 11:27   #39
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
Er zijn ook dingen die je niet aan vrienden kan vertellen. Omdat je vrienden je ouders ook kennen, iig mijn vrienden wel, en als het dan echt heel erg is loop je het risico dat ze naar je ouders toestappen en hun even vertellen wat er aan de hand is.
Als ze echt je vrienden zijn houden ze een geheim een geheim, mijn vrienden kunnen mijn ouders echt goed en visa versa en ik durf met de volle 100% te zeggen dat als mijn ouders vragen gaan stellen aan mijn vrienden dat ze niks vrij laten. Ze zullen iets zeggen in de richting van ik weet het niet, tuurlijk weten ze het wel, maar ze vertellen het niet. Ze zullen zelfs direct daarna met mij contact opnemen om te vertellen dat mijn ouders vragen stellen.
Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
Als ik bijvoorbeeld met zelfmoordgedachten rond zou lopen zou ik dat eerder hier neerzetten omdat hier toch niemand mijn ouders kent, dan dat ik het aan mijn vrienden zou vertellen. Ik weet zeker dat iedereen in mijn omgeving dan naar mijn ouders toe zou stappen. En dat is ook logisch, maar om zulk soort dingen te voorkomen kun je het ook gewoon tegen mensen zeggen die jou niet kennen!

Je kunt soms ook dingen niet vertellen omdat die vriend/vriendin van je net zelf heel erg met problemen loopt en die jou problemen er niet meer bij kan hebben.
Zelfmoordgedachten komen voort uit problemen en problemen kun je bespreken met je vrienden, en zelfs als je zegt dat je het niet meer ziet zitten dan moet dit bespreekbaar zijn met je vrienden, ik heb dit soort gesprekken ook wel gehad met vrienden en het blijft gewoon onder ons, zelfs andere vrienden hoeven dit niet te weten omdat ik vind dat het niet mijn zaak is, hij weet dat ik te vertrouwen ben en hij zal het dan ook eerder overhebben met mij dan met anderen, dat is gewoon een stuk vertrouwen wat je hebt met je vrienden, heb je dat niet, dan heb je gewoon geen goede band met je vrienden.
Pakspul is offline