Enkele bericht bekijken
Oud 14 March 2005, 16:47   #32
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AmbyPur
ik denk zelf dat het probleem zit in de nazorg van gedetineerden. ik denk dat opsluiten vaak sowieso geen goede oplossing is aangezien de criminelen denk ik vaak niet psychisch in orde zijn.
als die mensen dan een aantal jaren achter de tralies zit, dan is de samenleving wel (tijdelijk) veilig voor deze persoon, maar als hij terug komt in de samenleving heeft hij/zij volgens mij geen idee hoe zich fatsoenlijk te redden, vooral niet zonder begeleiding. als je ineens wordt blootgesteld aan al die slechte invloeden die je zo weer het slecht pad op kunnen trekken, en je weet niet wat je anders zou moeten doen omdat je het gewoon nooit 'goed' hebt geleerd.. dan kan ik me wel voorstellen dat je in je oude gedrag vervalt.
Dat is een beetje onzin, als iemand ziek in zijn hoofd is wordt dat meteen opgepakt door een advocaat en krijgt hij tbs.

Het probleem is een mentalitiet.
En het probleem licht niet in de figuren die meer dan 5 jaar krijgen maar meer in de figuren die maar anderhalf jaar of korter vastzitten.

De drempel om het criminele circuit te betreden is te laag, een mede oorzaak is heel simpel het feit dat de straf die tegenover een misdaad staat veelste laag is.
Ik woon hier in een criminele buurt ik kan je vertellen dat ze hier trots zijn als ze voor het eerst vast hebben gezeten, dan praat je over ventjes van 14.

ik denk dat de oplossing hoger straffen is en is ophouden met "kinderaardig" te zijn.

Laatst aangepast door klootzak : 14 March 2005 om 16:50
  Met citaat antwoorden