Enkele bericht bekijken
Oud 30 November 2006, 21:49   #51
Spelleider
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het is half 5 ’s middags en in de enorme keuken van Sanne verzamelt haar kookclub zich. Prestige, AmbyPur, Babydress en anneke01 zijn van de partij. Vanavond staat er lamskotelet op het menu en het vijftal is druk bezig met de voorbereidingen voor dit heerlijke avondmaal. Sander zit zuchtend aan de keukentafel en leest de krant. Dat gedoe van die wijven ook altijd, eten is eten, waarom moeten ze dat zo nodig met z’n vijven maken?
“Hebben jullie die rare Dunja vanmiddag door het dorp zien rennen?” vraagt Babydress gniffelend terwijl ze het vlees marineert. AmbyPur kijkt verwonderd op, “Nee, hoezo?” vraagt ze. “Ja iets met een weerwolf ofzo…ik kon er niet zoveel hoogte van krijgen, maar het is haar voor de zoveelste keer in de bol geslagen,” antwoordt Babydress. Prestige barst in lachen uit, “Weerwolven, hier?!” en de andere dames giechelen met haar mee.
Sanne haalt het tafelzilver uit de kast en wil het op tafel zetten, maar Sander zit in de weg. “Ehh…schat…,” zucht ze, terwijl ze haar man met een veelbetekenende blik aankijkt. Sander staat schoorvoetend op en neemt een kijkje in de keuken. Hij ziet anneke01 stuntelen met het snijden van de ingrediënten voor de sla en zucht opnieuw. Dat mens is nooit een keukenprinses geweest, laat haar alsjeblieft een andere hobby zoeken. Tuinieren ofzo. Hij kan het niet langer aanzien, “Zal ik het even doen anneke?” vraagt hij. Anneke01 kijkt beschaamd op en stamelt “Ehm..nee..het lukt wel” en ze glimlacht. “Ja met zo’n klein aardappelschilmesje zeker! Wacht, ik pak een ander mes voor je!” zegt Sander, en hij trekt een van de grote messen uit het messenblok. Met het mes in zijn handen draait hij zich om, maar anneke01 staat dichterbij dan hij had ingeschat. Voordat hij doorheeft wat er precies gebeurd is ziet hij een grote rode vlek verschijnen in anneke’s keukenschort, op de plek waar het mes dat hij zojuist in zijn handen had diep in haar buik is gestoken. Anneke01 trekt lijkbleek weg en valt op de grond. Net op dat moment komt ash-hôôle, de jongste dochter van Sander en Sanne de keuken binnengerend. “Papa, papa, kijk wat een mooie tekening ik…papa..is tante anneke dood?” De andere dames staan met open mond te kijken naar het drama dat zich zojuist heeft afgespeeld, en Sander kan het niet ontkennen. Anneke01 is dood, morsdood.

1) Sanne
2) Tyskie
3) Stevie
4) AmbyPur
5) Biffyclyro
6) Frox
7) Dunja
8) ash-hôôle
9) Sander
10) Saarah
11) niemand
12) Babydress
13) Impressions
14) anneke01 (dorpeling)
15) Prestige

Gedood door dorpelingen
Gedood door weerwolven

De weerwolven kunnen voor morgenavond 22.00 een naam naar mij pm'en. De tovenaar mag de naam van degene die hij in bescherming wil nemen pm'en. De ziener mag van één deelnemer de functie in het spel opvragen.
  Met citaat antwoorden