Enkele bericht bekijken
Oud 27 November 2002, 18:21   #12
JoeZawinul
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Aan de ene kant snap ik je standpunt wel.
Het leven van een individueel persoon is iets, wat vergeleken met het leven op aarde helemaal bijna niks is. Als je het over 24 uur zou verdelen, het leven op aarde. Dan zou jouw of mijn leven misschien 1 duizendste seconde zijn. Nog niet niet eens waarschijnlijk. Maar zonder leven zou er geen aarde zijn. Dus al die leventjes, van al die personen, die vormen het leven op aarde. En dan heb ik het over mensen/dieren/en andere creaturen. Goed of slecht, klein of groot. En in het begin der tijden waren er al regels, regels bij de microrganismen. Welke waren het sterkst, welke mochten overleven, en de aarde maken tot wat het nu is. Regels zijn er overal zowel bewust als onbewust. In de dierenwereld, in de mensenwereld.
Kijk maar is naar een programma op discovery ofso, dan zie je zoal tientallen regels van de rangordes in de dierenwereld.
Regels zijn er om te zorgen dat er geen totale terror, en verdoemenis ontstaat op deze aardkloot. En omdat de mens zo hoog geevolueerd is vergeleken met de dieren, zijn de regels bij ons ook veel hoger.
We hebben verschrikkelijke (kern)wapens, waar we de aarde inmiddels al 138 keer mee kunnen vernietigen, zo ongeveer.
en daar moeten bijv, regels over worden gemaakt.
Onthou goed, als jij misschien alles mocht doen wat je wilde op deze wereld, dan zou er nog geen probleem zijn. Als 100 mensen het mochten doen, ook nog niet. Maar meer kan niet. Want als alle mensen mochten doen wat ze wilde, dan zou de aarde er al lang niet meer zijn.



Joe Zawinul.....
  Met citaat antwoorden