Enkele bericht bekijken
Oud 4 January 2004, 17:54   #1
maupstar
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Het eerste,huidige, Nederlandse talent die tekent bij topclub.Robben ?

Citaat:
Robben bij Manchester United

UTRECHT - 03/01/04 Arjen Robben is in Manchester gearriveerd voor een bezoek aan zijn mogelijke nieuwe club Manchester United. 'Robben's in the nest', kopte de Engelse krant Daily Mirror boven een foto waarop te zien is dat Robben per auto arriveert op Old Trafford. Manchester United wil de negentienjarige linksbuiten van PSV voor vijf jaar vastleggen.

In gezelschap van zijn vader en zaakwaarnemer Hans Robben heeft Robben dit weekeinde een gesprek met manager Sir Alex Ferguson, krijgt hij een rondleiding door het stadion en bezoekt hij zondag het duel tegen Aston Villa in de FA Cup. De voormalig speler van FC Groningen heeft in Eindhoven nog een contract tot medio 2007, maar de eredivisionist lijkt bereid hem voor 7,1 miljoen euro in de zomer te laten gaan. Mogelijk verhuurt United hem het volgende seizoen nog aan PSV.
Ik denk dat dit het beste is voor PSV. Ze wachten nou eenmaal al jaren op een grote klapper, maar die blijft al jaren uit. Bommel, Kezman en Hofland hadden in feite al lang weg moeten zijn. Ik denk dat ze nu het zekere voor het onzekere nemen en Robben verkopen. Je weet immers nooit wat er met een speler kan gebeuren (zie blessure Ruud en Hofland) Dat schikt mensen nou eenmaal af die het geld hard nodig hebben. Ajax heeft het voordeel dat het beschikt over een groter aantal talenten die heel veel geld kunnen opbrengen (en al gebracht hebben) Ajax kan nog wel een 'misstap' begaan. Gokken op een langer verblijf van het talent en later verkopen voor een net zo hoog bedrag, of zelfs hoger. PSV ziet nu,terecht, die 7,1 mil (voor momenteel 1 toptalent die ze hebben naast 3 topvoetballers op leeftijd) en durft de gok niet meer te nemen, aangezien Kezman nog steeds niet verkocht is en ze ook nog geldschieters moeten terug betalen. Ik lees eigenlijk overal wel dat Ferguson hem eerst nog een jaartje wil stallen bij PSV. Wat dat betreft zou het voor PSV, en voor Robben zelf, een topdeal zijn. Best een toppie bedrag vangen, dus zekerheid, en Robben kan nog een jaartje rijpen.
  Met citaat antwoorden