Onderwerp: CD reviews
Enkele bericht bekijken
Oud 8 October 2004, 09:57   #156
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard



Artiest
The Dillinger Escape Plan

Titel van de CD
Miss Machine

Muzieksoort
Mathcore

Mijn Mening
Met Miss Machine manifesteert DEP zich nog definitiever in het neusje van de zalm der herrie. 5 jaar na het eveneens vrij goddelijke Calculating Infinity zijn deze fijne kerels weer terug, en het resultaat kan mij zeer bekoren.
Misschien minder chaotisch en agressief dan bovengenoemde CD (af en toe kun je zelfs de maat meetikken!), maar er is zoveel meer voor in de plaats gekomen dat je ontelbaar keer meer overdonderd wordt dan eerder. Op Miss Machine gaat men namelijk een stuk experimenteler te werk, en zijn zelfs invloeden van een band als Nine Inch Nails te horen (Phone Home, poe) Een factor die bij deze vernieuwing zeker niet mogen vergeten is de nieuwe zanger, Greg Puciato, die met zijn flinke bereik de rest van de band makkelijk kan bijbenen, zélfs als ie clean moet zingen.. Ik geloof ooit opgevangen te hebben dat een groot voorbeeld Mike Patton was, en dat is te horen.

Al met al een cd die ten zeerste blijft boeien, en het zou me enorm verbazen als dit niet mijn cd van het jaar wordt.


links
officiele site
Dillinger Escape Plan @ allmusic.com

Downloadtips
Panasonic Youth
Setting Fire to Sleeping Giants
Baby's First Coffin
Unretrofied

Beoordeling
4.5 uit 5

Én
ze treden binnekort op yea
  Met citaat antwoorden