Enkele bericht bekijken
Oud 14 December 2003, 14:54   #99
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Banaan
Of Wesley nu gelijk heeft of niet, ik kan me wel vinden in zijn zero-tolerance beleid. Dat iemand daarvoor moet worden opgeofferd door eventuele persoonlijke vetes staat voor mij daarbuiten.
Zero-tolerance aan de ene kant en consequent, rechtlijnig en rechtvaardig aan de andere kant zijn twee verschillende dingen. Als je een zero-tolerance beleid wil voeren, moeten straffen en bans wel ergens op gebaseerd zijn en moet je consequent optreden. Anders is een zero-tolerance beleid een mooier woord voor dictatuur. Dat wil dus zeggen: niet alleen tegen de mensen waarmee jij als beheerder persoonlijk problemen hebt optreden, maar wel meteen tegen alles en iedereen daadkrachtig optreden, en niet na enkele weken van complete afwezigheid ineens iemand die je niet mag bannen omdat je daar zin in hebt. Want dan heers je als beheerder over een forum en dat kan niet de bedoeling zijn.

Citaat:
Het moet eens afgelopen zijn met het mietenbeleid, en ik vind het goed dat hij dat dan zelf ook in ziet.

Troll users moeten gewoon hard aangepakt worden en de onzin dat je de rest van Staff moet raadplegen (die vervolgens pas na x dagen reageert) is gewoon niet te houden. Ook de onzin dat je slachtoffer wordt van je regels mag eens ophouden.
Ik ben het compleet met je eens Youssef. Echte troll users moeten aangepakt worden. Als je echter de 'criteria' van Koelkast gaat toepassen, kun je beter het halve forum onmiddelijk bannen. Ook Koelkast zelf kan dan niet buiten schot blijven, aangezien hij zelf ook regelematig de sfeer verpest door openlijk kansloze ruzietjes uit te vechten. Daarnaast is er een heel batterij users dat wel eens irriteert of zich bezondigt aan felle flames.

Maar het is ontzettend hypocriet om ineens te doen alsof je een zero-tolerance beleid terwijl je niet consequent bent.

Citaat:
We zijn hier verdomme toch niet de Nederlandse rechstaat die telkens door een papieren rompslomp moet gaan om wat geregeld te krijgen of dat moordenaars of verkrachters lage straffen krijgen door mazen in de wet. In Nederland is men daar vaak ontevreden over, hier kun je dat makkelijk voorkomen.

Alhoewel ik er dan wel voor zou zorgen dat je tenminste wat mensen had die aan dezelfde kant staan binnen de crew die ook nog eens beleid kunnen voeren. (dus niet LoeLoe )
Citaat:
We zijn inderdaad geen rechtstaat, maar een situatie waarin één beheerder mag doen wat hij wil en zn macht mag misbruiken door beslissingen te laten afhangen van persoonlijke ruzies, terwijl verschillende FB's het daar niet mee eens zijn, is onwerkbaar.

Een papieren rompslomp is natuurlijk complete onzin, een eenvoudig topic waarin je iets bespreekt is volkomen normaal, daarvoor is er een staffroom in het leven geroepen.

Als dit het beleid is van de beheerder, dan kunnen de staffroom, het regelement en de rest van de FB's afgeschaft worden, die zijn immers waardeloos geworden.