Enkele bericht bekijken
Oud 31 January 2003, 08:34   #55
Assasin
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
[B]ok er hebben hier echt wat simpele zielen gepost. ik ga nix quoten maar wel mijn mening over sommige dingen geven.

BOP: je zegt dat de doodstraf ''meer afschrikt'', maar volgens mij is er neregens zoveel geweld als in de VS.
En als we het dan toch over de VS hebben , waarom is 90% van de mensen in death row zwart, omdat zwarten gewoon slecht zijn?
Nee, juist een falend systeem.
Een falend systeem van wat ? Straffen, educatie of nog iets anders?

Citaat:
Verder zit je maar door te malen over Volkert van der G, wat is nou het verschil dat hij iemand vermoord heeft of dat je overbuurman je buurman doodschoot. Toevallig omdat Pim Fortuyn 1 van je heldjes was? Of moet iedereen na 1 moord maar de doodstraf krijgen van jou.
Dat ligt er maar net aan, als het een kind is en met opzet: ja dan zeker. Een uit de hand gelopen vechtpartij, nee dan niet.

Citaat:
Nog meer fabels: de doodstraf is duurder dan de gevangenis. Dit is niet waar, door de procedures die gevoerd moeten worden en alles er omheen blijkt dat de doodstraf NIEt goedkoper is dan een gevangenis.
Waar baseer je dat op? Als dat in andere landen zo gebeurt hoeft dat in de NL niet zo duur te zijn.

Citaat:
Het is een 3sterren hotel in de gevangenis. Ik weet niet of jullie gehoord hebben van die groep van 25 mensen die in de gevangenis zaten voor 24 uur als proef. Volgens mij vonden ze het toch niet zo fijn. Je zit wel OPGESLOTEN he. Zonder vrouwen zonder nix.
Het zal echt geen pretje zijn in de gevangenis, maar zolang ze per persoon een eigen kamer hebben en een tv (ook al betalen ze die zelf) en eigen geld verdienen is de gevangenis in nederland ,naar mijn mening, nog niet gevangenis genoeg


Citaat:
Anti:
- Doodstraf is onherroepelijk.
Precies de reden dat ik voor ben.
Citaat:
- Doodstraf is achterhaald.
Waar baseer jij dat op?
Citaat:
- Doodstraf is hetzelfde niveau als de dader.
Waarom?
Citaat:
- Er bestaat zoiets als spijt.
Dat hadden ze dat maar eerder moeten bedenken voordat ze iemand het leven beroofdden.
  Met citaat antwoorden