Enkele bericht bekijken
Oud 26 December 2002, 12:27   #37
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by BWM
Saddam heeft maar een vijand in de buurt, namelijk Israel, de resterende landen uit het Midden-Oosten vinden het allemaal wel best dat hij daar zit... Kan ze niet veel schelen... Israel heeft al genoeg vijanden daar, waaronder Turkije (Navo) en Pakistan (kernmacht), dus die zullen ook niet echt veel plezier hebben van die ene vijand meer of minder...

Saddam HEEFT kernwapens, ik gok al zo'n 30 jaar... Waarschijnlijk heeft hij ze gewoon van de CIA gekocht toen hij nog allies met Amerika was (tegen Iran)
Mwah, ik denk niet dat Koeweit en Saudi Arabië de grootste vriendjes van Irak zijn na de Golfoorlog, aangezien Koeweit bezet werd en Ryaad aangevallen door Iraakse scuds.. en de relatie met Iran is ook nooit goed geweest na de eerste Golfoorlog tussen Irak en Iran.
En ik denk dat het allang oorlog was geweest als bewezen was dat Irak kernwapens heeft, tegen de afspraken in. Deskundigen zijn het er veelal over eens dat Saddam er vlak voor de Golfoorlog tegen de VS dicht bij zat, na een kernwapenprogramma dat jaren heeft geduurd, maar nooit echt een kernwapen heeft gehad. Maar goed, jij hebt zeker beter ingelichte bronnen

Citaat:
Originally posted by BWM

Al-Qaeda heeft ook echt gewoon PUUR uit eigen idee de amerikanen aangevallen...

Of is daarvoor misschien iets gebeurd?? Is het niet zo dat de meeste mensen in het Midden-Oosten een hekel hebben aan Amerika, gewoon om de manier waarop Amerika met het buitenland omgaat...

DAAROM hebben ze Amerika aangevallen en niet om iets anders...
Ik weet ook wel dat er diepere oorzaken voor de haat tegen de VS zijn en dat de buitenlandse politiek van Amerika lang niet altijd juist is, maar dat wil nog niet zeggen dat het goed is waar Al-Qaeda mee bezig is. Op 11 September zijn 3000 onschuldige burgers gestorven, dat wil je toch niet goedpraten...
  Met citaat antwoorden