Enkele bericht bekijken
Oud 27 November 2005, 19:17   #70
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Sorry hoor, maar dit vind ik dus echt het grootste gelul wat ik ooit gehoord heb. De doelgroep sluit niet aan met de bezoekers, dus moeten we de doelgroep maar aanpassen aan de bezoekers en wat dan als we nog ouder worden en bljiven hangen? Wéér de doelgroep aanpassen? Een paar mooie situaties zou je krijgen als je i.p.v. het beleid dusdanig te maken dat het wel voldoet aan het doel, dan maar het doel op zich aan te passen.
Het zou mooi zijn als er in dit topic van reactie en discussie inhoudelijk op kritische kanttekeningen ingegaan wordt in plaats van ze af te doen als het grootst mogelijke gelul.

Mijn punt is namelijk veel genuanceerder dan jij nu doet voorkomen. Steeds maar weer de doelgroep aanpassen is een conclusie voor jouw rekening, dat zul je mij niet horen zeggen want dat is natuurlijk belachelijk.
Ik constateer wel dat dat de aanwas aan 'jongere jongeren' klein is. Het is een aardig streven om dat proberen te stimuleren en wie weet slaag je er wel in, maar ik constateer ook dat de huidige groep bezoekers zich niet zo gemakkelijk laat verenigen met een veel jongere. Zeker de jongste categorie waarover door jullie gesproken wordt. Dat is de laatste tijd ook wel gebleken. De vraag is nu of dat fout is en of je het risico wil lopen niets meer over te houden door te proberen een groep aan te spreken die door de huidige groep simpelweg niet aangesproken kan worden. Mijn punt is dat de beoogde doelgroep moeilijk haalbaar is, zeker die van 12 - 15 jaar. Ik begrijp dat jullie ook jongere mensen willen aantrekken en dat is ok, maar de belevingswereld van 12 - 15 is onverenigbaar met die van 18 - 23. Misschien kan daar toch wat kritischer naar gekeken worden. Misschien is er wel meer markt voor een jongerenforum in plaats van nog een forum voor scholieren.

Hét probleem is natuurlijk zoals Bart terecht aangeeft dat je vastzit aan een hoofdpagina ll.com.
Toch lijkt het me dat je mensen die eenmaal topics van 18 - 23 jarigen zien, pas vasthoudt als ze dezelfde belevingswereld hebben. Ik betwijfel of je veel jeugd van 12 - 16 aantrekt met de gegeven situatie (en gegeven groep forummers). Zeker met de nodige 'format' aanpassingen en reclame is een uitbreiding van de huidige groep bezoekers ook best mogelijk denk ik. Daarin kun je dan ook streven naar mensen van rond de 16, maar jonger wordt toch echt een probleem.


Misschien is het ook wel gewoon zo dat de huidige groep te oud is voor dit forum en gewoon plaats moet maken..
  Met citaat antwoorden