Onderwerp: Strafbaar?
Enkele bericht bekijken
Oud 20 December 2009, 16:55   #6
Jopi29
Lid
 
Geregistreerd op: 20 December 2009
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Maraska Bekijk Bericht
Alhoewel...
Ik heb het even opgezocht: http://www.jeugdwerknet.be/regelgevi...inderjarigheid

Schijnbaar is aanrading (in jouw geval masturberen) dwang wanneer 1 van de 2 personen jonger als 16 jaar is.

Vervolgens staat er dit:

s aanranding van de eerbaarheid strafbaar?
De strafwet is van toepassing op alle meerderjarigen, dus je moet 18 jaar zijn om gestraft te kunnen worden. Als je 18 bent, mag je dus met geen andere meerderjarige seks hebben (zonder penetratie) als die ander dat niet wil. Je mag ook geen seks hebben zonder penetratie met een jongere die nog geen 16 jaar is, ook als die dat wel wil. Je mag wel seks hebben met of zonder penetratie met een jongere die 16 is of ouder, en die dat uiteraard ook wil.

En:

Vrijwillige seksuele handelingen mogen ook niet altijd. Vooral wanneer het gaat om handelingen waarbij een van de partijen 15 jaar of jonger is. De wetgever maakt onderstaand onderscheid.

-14 jaar 14 of 15 jaar 16 jaar of ouder

Zonder penetratie aanranding aanranding geen misdrijf

Met penetratie verkrachting aanranding geen misdrijf

Hierbij worden seksuele handelingen met penetratie beschouwd als verkrachting omdat de -14 jarige nog niet in staat wordt geacht om niet met kennis van zaken een geslachtsgemeenschap toe te staan. Tussen de 14 en 15 jaar wordt men geacht dat wel te kunnen en zal er ‘slechts' sprake zijn van aanranding Vanaf 16 jaar mag men zelf beslissen.
Ik snap het niet meer, dus mag het nu? of moet ik wachten tot ze ouder dan 14 is of?
Jopi29 is offline   Met citaat antwoorden