Enkele bericht bekijken
Oud 4 February 2008, 14:36   #199
Ziena
Lid
 
Geregistreerd op: 4 February 2008
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Astrada Bekijk Bericht
Als een kind of jongere hyper of depressief is kan dat allerlei oorzaken hebben.
Verkeerde voeding, een (onbewuste) traumatische ervaring uit het verleden of wat anders.
Het is zeer belangrijk de oorzaak te achterhalen van deze gedragssymptomen.

Echter, een commercieel bedrijf (psychiatrie i.z.m. de farmacie) die beweert dat deze jongeren/kinderen "ziek zijn in hun hoofd" en daarom experimenteel verdooft moeten worden getuigt natuurlijk van de grootste onzin.

Elke idioot kan een verzonnen lijstje opstellen met gedragssymptomen en er vervolgens patent op proberen aan te vragen!
Zo is het ook met ADHD gegaan.

Het grote probleem is echter dat het grootste deel van de bedenkers van ADHD de medische wereld, scholen en burgers blijven lastig vallen met de theorie dat hun verzinsel een "echte ziekte" zou betreffen of "een erfelijke psychiatrische stoornis".
Dit is dus één grote leugen...
Enkele bedenkers geven dit ook eerlijk toe sinds 2004.
Ze zeggen; Er zijn GEEN medische diagnostische tests die kunnen aantonen dat ADHD bestaat.
bron: A.P.A. bekentenissen op de dvd "Psychiatrie, een industrie des doods".

Wikipedia zegt het volgende hierover;

BUITEN de geneeskunde
De term diagnose wordt ook buiten de geneeskunde gebruikt voor het proces van onderzoek, waaraan conclusies moeten worden verbonden. Bijvoorbeeld in de psychodiagnostiek, of het onderzoek naar leerstoornissen, gedragsstoornissen.

Conclusie;
Je hebt een "stoornis" omdat een psychiater zegt en vind dat dit zo is.

Iets anders kan ik er niet van maken,

groetjes Astrid
Astrid,
Vind het spijtig dat je Wikipedia als bron gebruikt, dit is een website waar iedereen een omschrijving kan geven over een onderwerp, of een andere kan wijzigen. Met andere woorden kan je nooit zeker zijn van de juistheid van de informatie.

In de bijlage zie je twee documenten die ik wel heel interessant vind en waar ik hopelijk een goede paper over kan schrijven. Heeft er iemand nog meer info mag je die altijd posten indien ze relevant zijn.

Groetjes,

Hilde
Ziena is offline