Onderwerp: na de dood.
Enkele bericht bekijken
Oud 19 February 2003, 18:23   #43
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by eneri

kritisch denken leer je ook bij andere vakgebieden, dat klopt wel, maar bij filosofie gaat dit veel verder door. Ik ben teovallig vandaag naar een proefstudeerdag van filsofie in Nijmegen geweest. Ze zetten bij echt alles een vraagteken, of je wel zomaar kan aannemen dat het de waarheid is.
Dat boeit mij enorm.
Ook kun je op belangrijke levensvragen een voor jou geldend antwoord vinden, bijvoorbeeld op wat er na de dood is. Door daar veel over na te denken, onderzoek naar te doen en uiteindelijk een antwoord te vinden, ben je al veel wijzer geworden over het leven, over jezelf. Tsja ik kan het niet goed uitleggen, voor mij is het belangrijk dit soort dingen uit te zoeken, en ik hoop dat veel meer mensen dat vinden.
"Ze zetten bij echt alles een vraagteken, of je wel zomaar kan aannemen dat het de waarheid is."
DAAR word ik juist GEK van! :r
"ben je al veel wijzer geworden over het leven, over jezelf."
ik vraag me werkelijk af wat je er mee opschiet,
over jezelf is idd erg leerzaam. zouden meer mensen moeten doen. maar of het NUTTIG is? Ik schiet er iig niet veel mee op dan hoofdpijn.. ik zelf word er eerder onzeker, doelloos en onverschillig van. dus daarom... nuttig??

Als je teveel "waarom" blijft afvragen schiet je er niks mee op.
Je leeft NU niet straks.