Enkele bericht bekijken
Oud 10 May 2002, 00:38   #22
REEDS
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

godchrisuts ik schrik steeds weer van het feit dat zoveel mensen zich hebben laten manipuleren door die man...
Ik ga jullie ongelovelijk hard afkraken...maar dat moeten jullie niet persoonlijk opnemen (of misschien toch wel...) maar ach...

LET OP: je hoeft niet het hele stuk te lezen, het is laat en ik ben zo pissig geworden om wat ik hier allemaal las dat ik op alles heel uitgebreid heb gereageerd...lees dus alleen mijn reactie op jouw stukje (als die er is) en reageer daarop...

Little Angel: "we kunnen niet iedereen helpen."
REEDS: ONZIN, wat jij zegt is: we kunnen niet iedereen helpen want we moeten minstens zoveel duizend euro op onze bankrekening houden want we moeten volgende week weer een nieuwe TV kopen, en een zak chips hier en een zak dit daar. O god die kleren zijn leuk!
Ofwel, tuurlijk kunnen we ze helpen! Want wij geven handen vol geld uit aan onnuttige dingen en dat geld zouden we best kunnen missen..en (juist..) aan hun kunnen "geven" (hulp aan vluchtelingen, wat voor sort vluchtelingen dan ook)


!Y!US!C!30X: Pim is natuurlijk geen racist,
Dat van Moslims dom was waarschijnlijk vanwege hun gedrag hier in Holland want dat hebben ze ook dom aangepakt.
En voor de rest Hoop dat Pim wint
REEDS: ONZIN hij had het namelijk niet over hun 'gedrag' (zoals jij dat omschrijft) maar over hun cultuur. Cultuur is het doen en laten van een groep mensen (volk= die zich samen voelt omdat zij meerdere dingen gemeen hebben). Hun cultuur is wel van invloed op hun "gedrag" maar toch iets heel anders omdat dat de basis is van het (om het maar zo te noemen) "moslim zijn"

Dark Angel: "Maar ik vind dat racisme een emotie is"
REEDS: racisme is geen emotie. Racisme kan door emoties opgewekt worden. Racisme is het veroordelen van mensen om hun sexuele geaardheid, nationaliteit, huiskleur, godsdienst, cultuur etc...
(Pum was dus wel degelijk een racist, want hij veroordeelde bv de islam (godsdienst) en de moslims om hun cultuur)

!Y!US!C!30X: Pim die gaat misschien proberen iets te stoppen waar ik me al een lange tijd aan erger..
REEDS: ten eerste vraag ik me af of jij het bent en niet je ouders (ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent maar toch...) en dat jij het ook bent gaan vinden omdat je ouders dat vinden....(wat vaak voorkomt). Ten tweede Pim was het nooit gelukt om de dignen die "anders" zouden moeten ook daadwerkelijk anders te krijgen daarvoor had hij te weinig inzicht over wat er allemaal bij zou komen kijken als je bv geen geld meer in politie en onderwijs wilt stoppen...terwijl dat toch beter moet! (rara...hóe wilt hij dat flikken..goed...NIET dus..)

The.Lost.Soul Pim racist echt niet. Hij heeft alleen een paar keer een verkeerde uitspraak gedaan en die blijft bij de mensen hangen.
P.S Ik vin(von) Pim een top gozer!!
REEDS: Lees zijn boeken maar zou ik zeggen...sjeeeeesh. Dit is nou echt een voorbeeld van iemand die gewoon is af gegaan op de hype die Pim Fortuyn heeft veroorzaakt...waarschijnlijk Jensen gekeken ofzo...*zucht*. Die man is een en al verkeerde uitspraken, en hij staat er ook voor.

Fallen_Engeltje weet je wat et denk ik vooral met pim is, er werden dingen in zn mond gelegd die hij nooit heeft gezegd, die zijn verzonnen, dat is denk ik vooral waarom hij een racist genoemd, maar hij was wel DE man, die nederland bezig hield vergeet dat niet.
REEDS: Hij was dé man die Nederland bezig hield omdat hij goed makkelijk nederlands kon spreken en aangezien het grootste gedeelte van nederland (meer dan 60%) de taal van de huidige politici niet begrijpt (omdat zijn laag opgelied zijn) denken ze dat Fortuyn wél gelijk heeft en die andere niet, domweg omdat ze die andere niet snappen. Hij hield ze bezig omdat hij op commerciële (k*t)zenders kwam en daar over sex lulde, en (jammergenoeg) spreekt dat veel mensen aan. Zelfs als Bart de Graaf zich verkiesbaar zou stemmen zou hij in de tweede kamer komen omdat veel mensen hem kennen....terwijl die man niet eens weet wat politiek is...

AFallen_Engeltje: ls je kijkt er is toch een hele tijd gezegd dat hij gezegd zou hebben: Alle buitelanders het land uit! Maar dat heeft ie niet gezegd, hij heeft gezegd de buitelanders die er nu zij moeten we goed voor zorgen maar de buitelanders die nu nog komen daar moeten we iesen aan stellen, en dat is wel ff iets anders dan alle buitelanders het land uit! Ik vind het heel erg wat er is gebeurd en hoop gewoon dat nederland geen amerikaans nederland word, maar daar begint het op te lijken en ik denk dat we daar wel bang voor kunnen zijn!
REEDS: Hij heeft het inderdaad niet zo gezegt..maar lees zijn boeken maar...(hij roept het zelf altijd) daar zegt hij in dat hij op den duur geen elkele asielzoeker wilt toelaten. Dit is niet hetzelfde als alle buitelanders eruit maar gewoon omdat hij alle buitenlanders die er nu zitten niet uit kan krijgen wegens juridische regels. Maar de gedachte erachter is wel hetzeflde want het idee is dat mensen van een andere nationalitiet NIET in nederland mogen wonen...snappie?
En tja...als Fortuyn ook ministerpresident geworden was...dan kreeg je echt een Amerika (ookal riep hij altijd dat hij daar tegen was...) want bv bij de campagnes, híj was de man die ermee begon "op de man te spelen" de andere partijen aan te vallen op de dingen die ze neit goed deden (en verzwijgen wat ze wél goed deden...)

koelkast: Dat zijn zulke belachelijke bepalingen dat ook mijn mening is dat moslims geloof stom is en de mensen die het wel met die punten eens zijn ook stom zijn en dat is mijn MENING
REEDS: maar wie ben jij om daarover te oordelen? Wij (de westerlingen uit europa) zijn nog altijd wél degene die hún naar ons toegehaald hebben (kolonialisatie) en vanuit ons oogpunt is dat allemaar idd bizar en onwaardig (vind ik ook, vergis je niet) maar dat is nog geen reden om de moslims daarop af te rekenen, of wel soms? Veel moslims leren vanaf hun geboorte dat de Islam heilig is en dus weten zij niet beter (hoe stom het ook klinkt). Net zogoed als dat wij vanag onze geboorte opgroeien met vrijheid van meningsuiting e.d. en dat is voor ons weer heel normaal. Dus WAT maakt het feit dat dat van hun "achterlijk" is en dat van ons niet? Vanuit ons oogpunt is het niet te begrijpen...maar dat zegt nog neit dat het ook zo IS.

Fallen_Engeltje Nou weet je wat is er niks mis met de buitelanders, alleen zijn die wat heetgebakkerd, ik ben op mn bek geslagen alleen omdat ik zei tegen een marokaanse dat ze rustig moest doen en niet zo moest gaan liggen (tijdens een voorstelleing)schreeuwen, en meteen sprong ze er boven op, ja hehe ik snap waarom mensen hier een hekel krijgen aan buitelanders!!!
REEDS: Dit zijn de problemen veroorzaakt zoo het slechte integratie beleid van de afgelopen paar jaar (mede dankzij de VVD). Het begrip respect is voor moslim mannen van zéér hoge waarde en als je vanaf je geboorte daarmee bent opgegroeid weet je niet beter dan als je "eer" wordt aangetast (wat in die situatie blijkbaar gebeurde) dat je dan een daad moet stellen zodat je "eer" weer hersteld wordt...kapisch?
Dit is dus voor moslims wennen (omdat ze in Nederland wonen en het hier niet "normaal" is) en ook voor ons, omdat we het neit gewend zijn. En alles wat anders is is moeilijk te begrijpen en wat de boer niet kent dat eet hij niet....nouja ik hoop dat je het snapt...
  Met citaat antwoorden