Enkele bericht bekijken
Oud 20 July 2006, 23:53   #3
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

Het Rugzakje
Deze vond ik goed! Ik zat er helemaal in en het is vet spannend. Ik mis alleen een beetje de clou van het verhaal, bijvoorbeeld waarom dat rugzakje nu zo belangrijk is.... Verder heel mooi opgebouwd en ik kon me helemaal inleven

Naamloze inzending
Deze begint heel mooi vind ik. Het doet me denken aan boeken die ik heb gelezen van mensen met psychische problemen. Dat vind ik altijd heerlijk om te lezen. Maar hij eindigt een beetje raar vind ik, en ehm.. irrealistisch, vooral door het 'wij beschermen nu samen de wereldbevolking'. Maar ik hou dan ook niet zo van fantasieverhalen, misschien komt het daardoor

Brief op de keukentafel
Bij de titel en bij het lezen van 'Lieverd,' dacht ik: ik ga een keer een liefdesbrief schrijven Maar ik schrijf er liever niet zo een, al vind ik deze wel heel origineel en mooi, en ik me afvraag of dit ooit een echte brief aan iemand is geweest.

De verandering
Hoewel de stijl van het verhaal me niet zo aantrekt, vind ik het op zich wel goed. Ik zie er wel iets symbolisch in, al komt dat niet echt teru gin het verhaal. Het lijkt alsof het is geknipt uit een groter verhaal, ik ben benieuwd hoe dat gaat. Ik zie het voor me als een soort docu-verhaal voor kinderen over het verdwijnen van leefgebieden van oerang-oetans.

Groene ogen
Het eerste wat me opviel aan dit verhaal is dat het lijkt op de verhalen zoals ik ze vroeger schreef verder vind ik dat het verhaal door het taalgebruik niet heel vloeiend loopt, en dat het ook wat te volwassen lijkt voor de doelgroep (kinderen). Ik vind het wel spannend en ik kreeg vooral bij het laatste stukje met de groene ogen kippevel Het is zo'n verhaal dat voor een film lijkt geschreven, het zou in die zin best leuk verder uitgewerkt kunnen worden.


Maarrrr ik stem op het eerste verhaal, het rugzakje, omdat die me helemaal in beslag nam.. heel goed geschreven!

Verder mijn complimenten dat er nagenoeg geen taalfouten staan in de verhalen
AmbyPur is offline