Onderwerp: Geloof jij in god?
Enkele bericht bekijken
Oud 14 July 2009, 16:09   #241
HomoTriSapien
Lid
 
Geregistreerd op: 14 July 2009
Berichten: 12
Thumbs down

Neen, uiteraard!


Geschiedenis van geloof:
- Eén met de natuur: god van een vulkaan, god van een oude eik
- Zelfbewust: god van de lifde, god van de oorlog
- Bovennatuurlijk: één god, één boek,één strijd, één achterleven

Geloof versus Wetenschap:
- Vroeger moesten wetenschappers in elke theorie god vermelden of toch zeggen dat god dit fenomeen heeft verwekt, om de vlammen te vermijden.
- Nu zijn theologen gretig opzoek naar gaten in de wetenschap, of nemen ze halfafgewerkte theoriën, om de mogelijkheid van hun gods bestaan levende te houden. (denk aan stringtheorie die niet klopte, tenzij we dimensies gingen bijvoegen, het zijn er nu 11 ondertussen, en het klopt nog niet) (denk aan big-bang theorie die uitgaat van een begin en een explosie maar die ondertussen niet blijkt te kloppen, en die toch halstarrig levende wordt gehouden door inventieve nieuwe onbegrijpbare zaken waardoor we MOETEN logica bekijken als een simpele wens van ons en niet iets natuurlijks)

De religieuze boeken:
Een vrouwenboek geschreven voor de "women suffrage" is makkelijk te herkennen door ons. Zo zijn ook de gedateerde religieuze boeken zeer herkenbaar. Als god van alle tijden is, zou hij toch de democratie moeten zien aankomen (hebben). Het gaat er duidelijk over tijden van despotisme en dictators. Daarom is god ook een dictator, met ovens klaar, net als Hittler.


Rotsvast NEEN dus!
Want als hij er toch is, zal hij moeten zeggen dat die boeken en die geboden niet van hem zijn, of ik kies de hel. Want nooit zal ik buigen voor een tiran. (denk dat het de jezusfiguur in mij is)
HomoTriSapien is offline