Enkele bericht bekijken
Oud 27 May 2006, 22:02   #8
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Foetsy
Maar hoe kan je dan spontaan een muziekgenre leuk gaan vinden die je eerst nooit leuk vond, en waar je dus geen leuke herinneringen aan hebt?
Door jezelf eraan bloot te stellen en te 'dwingen' het te luisteren. Hoevaak hoor je nou niet dat bepaalde muziek een 'acquired taste' (hoe zeg je dat in het Nederlands?) is, terwijl mensen die die smaak blijkbaar niet hebben het simpelweg kutmuziek vinden. Denk aan dingen als klassiek, jazz. Een band als Tool is ook iets waarvan de meeste fans het acquired taste argument lijken te gebruiken. Hier kan nog wel dieper op ingegaan worden, maar dan zal ik wat muziektheorie erbij moeten roepen en ik vrees dat de meesten hier geen ervaring mee hebben.

Citaat:
De meeste tieners walgen van klassieke muziek, maar de afgelopen jaren begin ik sommige stukken wel leuk te vinden.
Zoals ik al zei, een acquired taste.

Wat trouwens wel een punt is wat hier vermeld moet worden, is dat vrijwel iedereen in hun jeugd veel met klassieke muziek in aanraking komt. Denk aan tekenfilms (vooral Disney lijkt het veel te gebruiken) en opa's en oma's (die draaien veel klassieke muziek). Ja, de gerenalisaties kunnen niet stuk in dit stuk.
Impressions is offline   Met citaat antwoorden