Enkele bericht bekijken
Oud 14 January 2004, 16:23   #12
Mozzel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP
Zet CNN eens aan en je ziet niets anders dan aanslagen en dergelijke. Bush kan trouwens niets meer zeggen of het wordt meteen als verkiezingsstunt bestempeld. Ik zie zo snel geen nieuwe oorlog gebeuren, maar van mij mogen landen als Iran Syrie en Noord Korea ook wel de keiharde aanpak ontvangen. Dit zijn allemaal landen waar het volk vreselijk te lijden heeft en daarom begrijp ik niet hoe mensen tegen de bevrijding van deze mensen kunnen zijn.
Het is dus niet zo dat de mensen in Amerika die aanslagen zien of iets van meepikken in de kranten.
Ik kan dit onderbouwen met het feit dat mijn buren zojuist zijn teruggekomen uit Amerika bij familie en die mensen wisten dus niet wat er in irak allemaal gebeurd...
Propaganda noemen ze dat...




Citaat:
Originally posted by PFP
Ze helpen een overheid op de been, maar kennelijk besef jij niet hoeveel daarbij komt kijken. En dat het nu zo'n puinhoop is is niet de schuld van de VS maar van de VN landen die te lang hebben gewacht met hulp en daarbij is er nooit een oorlog geweest die helemaal schoon en gladjes verliep. Je moet niet op de korte termijn kijken, maar op de lange. Ik zou zeggen kijk over 10 jaar nog eens terug en dan kan je pas concluderen of het een geslaagde actie was. Ik denk persoonlijk van wel.
Het is niet de schuld van amerika dat er nu geen bestuur is maar van de VN-landen ???
Volgens mij was de VN tegen een oorlog in irak... Bush begint zijn oorlog dan tog, en dan moet de VN de rotzooi opruimen..
Ik denk ook dat dat bestuur al voor de oorlog klaar gezet kon zijn.. want wees nou eens eerlijk? Was Irak nou een echte tegenstander?? nee dat was het niet.. het was mij wel duidelijk wie de oorlog ging winnen.. het was een kwestie van tijd... En het dat het zo lang duurt voordat dat land weer op orde is, is gewoon heel erg slecht van bush. In de tijd na de oorlog en nu moet er allang iets opgezet kunnen zijn.. maar er is niets.



Citaat:
Originally posted by PFP
Olie is een onzin reden, aangezien de VS niet zomaar de olie kan gaan opeisen, ongetwijfeld zullen ze via bedrijven er wel voordeel uit proberen te slaan, dit is echter alleen maar aan te moedigen omdat het de economie in Irak een impuls kan geven.

Je bent zeker al vergeten dat in Liberia wel degelijke amerikaanse troepen aanwezig zijn, die hand in hand met de nigerianen de orde hebben weten terug te brengen. Wel hypocriet dan moet de VS kennelijk van jou wel komen helpen en de helpende hand bieden.

Ik zal niet beweren dat Amerika heilig is, maar als zij het niet doen dan doet niemand het. Met praten los je jammerlijk genoeg niet alles op.
In liberia is dus geen rust. Er is daar nog steeds een burgeroorlog aan de gang en er worden daar nog steeds dagelijks mensen vermoord. Dat er daar manschappen van de VS zitten is voor mij onbekend. en als er al manschappen zaten waren ze inet van de VS maar van de VN en dat is wel iets anders. Want de VN heeft het recht om in te grijpen als er Mensenrechten worden overtreden. De VS daarentegen niet. maar dat schijnt de heer bush nog niet door te hebben
  Met citaat antwoorden