Enkele bericht bekijken
Oud 18 December 2006, 09:22   #28
Nonexistinghero
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Satanisch_girl Bekijk Bericht
En de verkrachte meisjes dan?

Je moet maar is na gaan hoe veel gehandicapte of siamezentweelingen liever dood zouden willen zijn, gewoon door het feit dat ze niet aan vaard worden + ze zullen meestal toch sneller sterven dan iemand die geen fysische beperking heeft.

Ik weet niet hoe jij er over denkt, Maar als ik ook een ongeluk krijg ben ik liever dood dan voor heel m'n leven in een rolstoel of bed!
>.<

Heb je m'n eerdere posts niet gelezen? Ik ben er niet helemaal tegen. Ik vind dat abortus vanwege verkrachting en andere uitzonderlijke gevallen mag.

En over dat doodgaan... Dat zeg je nu. Je denkt er waarschijnlijk anders over wanneer het echt een keer zo ver zou komen. Bijna iedereen zegt dat ze liever dood zouden zijn als het zover komt, en toch plegen de meeste van hen toch geen zelfmoord.

Citaat:
Origineel gepost door thali Bekijk Bericht
Waar trek je dan de streep? "Jij hebt al met vijf jongens seks gehad, dus jij mag geen abortus plegen!"?
Het is niet het meisje alleen dat verantwoordelijk is voor haar zwangerschap. Om kinderen te krijgen moet je met twee zijn. (Tenzij je aan IVF gaat doen, maar da's een ander paar mouwen.) Maar je laat haar wel vooral opdraaien voor HUN fout.

Misschien is het egoïstisch om te zeggen dat je nog geen kind wil en zelf eerst een leven wilt opbouwen. Maar wat voor leven heeft het kind als jij er nog niet klaar voor bent?
Natuurlijk gaat dat niet zo. Seks is iets wat verantwoordelijkheid eist. Er moet niet licht mee om worden gegaan, zoals dat tegenwoordig vaak gedaan wordt. Als je met z'n tweeën aan seks begint, is het vaak zo dat het de keus is van beide. Daarom dragen alletwee de personen verantwoordelijkheid, en het meisje in veel gevallen nog meer. Zij is diegene die zwanger kan raken, dus is zij degene die er het voorzichtigst mee om moet kunnen gaan.

En dat laatste vind ik dus gewoon een stomme smoes. Hoeveel kinderen van tienermoeders hebben nou uiteindelijk een slecht leven? Veel van hen waren er niet klaar voor, toch krijgt het kind een behoorlijk leven. Het is waarschijnlijk wel wat moeilijker dan het voor de meeste mensen is, maar dat is nog steeds geen excuus om ze nog niet eens een kans te geven. Dat de jongen zich er vaak van afzet is iets wat helaas nogal vaak gebeurd. Maar nog steeds is dat geen goed excuus om je eigen kind te gaan vermoorden, terwijl het wel een goed leven kan krijgen. Sterker nog, de kans is slechts klein dat het een slecht leven zal krijgen.
  Met citaat antwoorden