Enkele bericht bekijken
Oud 22 November 2002, 10:34   #41
boertje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Bird Of Prey


tis de pest juist dat ik niet meer weet waar ik dit vandaan heb, anders had ik t wel vermeld, maar t kwam er iig op neer dat de doodstraf iig goedkoper was dan iemand in de gevangenis te laten zitten, en was t geen 150.000 euro was t 150.000 gulden, euro of gulden, daar wil ik ff van af wezen, maar goed... waarom zou de doodstraf anders (veel) duurder zijn dan celstraf?
Als je die bron ooit nog es gevonden heb, post hem dan maar ff want ik zou hem graag willen lezen.
Nou, ik heb in een paar post geleden (ong) het al een beetje uitgelegd. De doodstraf is heel duur door simpel weg alleen het papierwerk alleen al. De accomodatie en het personeel dat de straf uitvoert (geloof mij, die is heel heel wat duurder als gevangenbewaarders). Het is er nooit 1 die het uitvoert maar altijd 4 + justitiele getuigen dus je ken dat bedrag nog es maal 10 doen....
In de cel maken de gevangenen zich nuttig door (practisch) onbetaald werk te doen en ze werken ook gewoon zodat ze een tv op hun cel kunnen hebben (die is niet gratis zoals mensen denken!!).
  Met citaat antwoorden