Onderwerp: Abortus is moord!
Enkele bericht bekijken
Oud 11 October 2004, 19:38   #2
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Abortus is moord!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K@rima!
Een stelling voor de heren en dames. Ik heb eigenlijk nooit een mening van een jongen gehoord over dit onderwerp en ben wel benieuwd.

Ik ben nog niet zo lang geleden, in mijn nabije omgeving, geconfronteerd met een abortus. Ik heb eigenlijk nooit stilgestaan bij zoiets ingrijpends. Is het moord? Want tot de derde maand van je zwangerschap is het mogelijk 'het' weg te halen. En na de derde maand is eigenlijk alles al aanwezig. Het kindje is al helemaal compleet, om het maar zo te zeggen.
Maar aan de andere kant kan zo'n jong meisje vaak niet in haar eentje een kind een goede toekomst bieden, wat heeft het kind daar aan?
Moeten we regels stellen aan seks hebben, net als in Amerika gebeurd(seks tussen een minderjarige en een volwassene is verboden)? Of is er gewoonweg geen oplossing?

Stelling:
Abortus? Dat is moorden!

Mee eens of niet? Argumenten graag
Mja wat is moord en wat niet? Het wezen heeft een enkele vorm van leven en dat is groeien, verder vertoont het weinig 'activiteiten' op die leeftijd.
Met mijn boeren verstand vind ik het dus niet vergelijkbaar met het doden van een geborene. Dan zou ik het slachten van koeien en varkens enzo nog eerder als moord zien, aangezien zij veel meer leven vertonen.
  Met citaat antwoorden