Onderwerp: Column hok
Enkele bericht bekijken
Oud 17 January 2004, 23:17   #13
2-D
The Consultant
 
2-D's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.927
Standaard

Het staat er echt wel slecht voor met de wereld. Als je voorpagina’s van de nationale kranten mag geloven staat de wereld op de rand van de afgrond en zullen we alleen maar meer kans krijgen op tegenslagen. Het nieuws op tv is al niet veel beter hoewel het weer altijd wel vrolijk gepresenteerd wordt.

Toen ik vroeger nog jong was nam ik nog wel eens de tijd om een Metro op te pikken, of een Spits. Zo bleef je, als wereldbewuste student, toch een beetje op de hoogte van de ontwikkelingen in het nieuws. Maar het gevoel om een krantje op te pikken bij de aardige man met de snor is verdwenen. Nog erger zelfs, ik loop er met een wijde boog omheen. De constante stroom van negativisme heeft mij weg geduwd van het wereldnieuws. Wat is het eerste wat je ziet als je een krant aanpakt?

Je kunt het wel raden; Bom ontploft in Bagdad, 4 doden. Of Bush of Balkenende die met een grijns op hun gezicht het slechte economische klimaat aankondigen. Ja, het positieve straalt meteen van de krant af. Zoeken naar een positief artikel is voor sommige mensen zelfs een hobby geworden aangezien deze zeer schaars zijn. Op zoek naar positieve berichten werpen mensen zich massaal op de horoscoop, als deze een beetje positief uitvalt voor hun sterrenbeeld. Zo niet, dan valt deze ook op te tellen bij de eeuwig voortdurende negatieve reeks van berichten die een krant ons opzadelt. Columns zijn ook altijd negatief (neem deze maar als voorbeeld), en brengen nog nauwelijks een lach op mijn gezicht.Het tv-nieuws brengt alleen maar dezelfde bagger, of je moet Hart van Nederland kijken waar ze het hebben over roze schapen en jarige bejaarden.

Willen de nieuwsmakers soms dat wij ons slecht voelen. Waarom word er keer op keer herhaald dat het slecht gaat met de economie, denken ze soms dat we doof zijn? Ik denk van wel. Ik wacht daarom met smart op de dag dat positief nieuws mijn oren en/of ogen zal bereiken.

Tot groets,
2-D
2-D is offline   Met citaat antwoorden