Enkele bericht bekijken
Oud 9 June 2005, 11:37   #87
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Ooijer en Bouma zijn dus niet licht geblesseerd naar mijn weten. Wat wel waar is is dat Ooijer geblesseerd is geweest, maar op dit moment is hij gewoon fit. Bouma heeft de laatste tijd wat last van zijn rug, maar dat is het probleem ook niet.. Wie wel lichtgeblesseerd is is Boulahrouz. Normaal gesproken zit Ooijer trouwens ook lang niet altijd bij de selectie, terwijl Bouma ook geen vaste waarde is. Ken je feiten. Ik noem het alleen subjectief selectiebeleid en dat stoort me.
Het was ook niet mijn intentie om er weer over te beginnen, je vatte het alleen anders op dan ik bedoelde. Je hebt gewoon gelijk dat we het daar genoeg over hebben gehad (hoewel het blijkbaar te moeilijk is om dat op een normale manier te zeggen).

Verder.. draait het bij discussies over voetbaltoekomst niet ALTIJD om speculeren? En hoe wil je het feit dat het de vraag is hoe bovengenoemde verdedigers zich volgend seizoen ontwikkelen omdraaien? Het zijn jonge jongens die zich dit seizoen pas voor het eerst bewijzen. Een goed seizoen maakt nog geen topspeler, daar zul je het toch wel mee eens zijn. En zoals ik al aangaf, draai ik het ook om; als het wel goed uitpakt kunnen we er nog veel plezier aan beleven. Maar de kans dat deze jongens een terugval krijgen (als ze bij AZ blijven) is groter dan als het gaat om een speler die zich bewezen heeft. Dit is toch geen gewaagde stelling lijkt mij, maar gewoon een simpel cliche.
Ik denk eigenlijk dat een aantal AZ'ers volgend seizoen gewoon wegvalt en dat wederom blijkt dat Adriaanse een trainer is die spelers boven zichzelf laat uitstijgen. Belandde Landzaat bij Willem II ook niet op de bank toen Adriaanse weg was? Wilt niet zeggen dat het nu weer gebeurt natuurlijk, het blijft speculeren. Maar ik denk dat het bijvoorbeeld voor Kromkamp heel goed zou zijn als hij nu die stap zou zetten naar een echte topclub.

Als je voorgaande posts van me goed had gelezen had je geweten dat ik enkel kritiek heb op het subjectieve selectiebeleid van van Basten, niet op het feit dat hij jonge en nieuwe jongens er bij betrekt. Tien keer liever dit dan een Advocaat die zo net zo lang wachtte tot hij echt niet meer om talenten heen kon. En dat er een paar misperen tussen zitten als Dennenboom, daar kan ik mee leven, aangezien het inderdaad ook een aantal jongens heeft gebracht die potentie heb (zolang ze dus niet bovengenoemde terugval krijgen).
En qua resultaten valt er ook allemaal niets op af te dingen, maar tegen de echte grote landen moet het gebeuren. Als daar van gewonnen wordt met rampzalig slecht spel en enorme porties geluk dan zul je mij echt niet horen. Maar tot nu toe zeggen de resultaten mij helemaal niets en kijk ik liever naar wat er staat, wat er mogelijk is. En als ik ze dan zoals gister zie voetballen (de eerste helft alleen dus), dan denk ik dat er op het WK meer nodig is om resultaat te behalen. En dat 'meer' kan het geluk van van Basten zijn, daarover heeft hij tot nu toe niet te klagen. Maar het zou er wel bij helpen als dragende spelers volgend seizoen wel goed draaien, zoals ik in de eerste alinea van mijn vorige post aangaf.

En ja, wellicht ben ik wat pessimistisch. Wat Oranje betreft ben ik over het algemeen niet snel positief, ik sta dan ook niet met een molen op mijn hoofd en een oranje klomp in mijn reet op de tribunes.

Maar dat speculeren is toch misschien wel het mooiste van voetbal. Hoe ontwikkelen spelers zich, welke spelers zouden naar je club toe kunnen komen, etc.


Edit: overigens heb ik helaas de tweede helft niet gezien, dus ik kan niet veel melden over Maduro en van Persie. Misschien hadden ze geluk dat de Finnen moegespeeld waren, maar qua cijfers was met name van Persie inderdaad goed op dreef. Goede zaak dat ook hij echt aan het groeien is bij Arsenal en deze lijn doortrekt in het Nederlands elftal. Maar echt veel zinnigs kan ik daar niet over zeggen. De Dungense kermis ging gister even voor (ik denk dat die wel te vergelijken is met de kermis in Ulft).
__________________
"Groetjes terug."

Laatst aangepast door Tyskie : 9 June 2005 om 11:41
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden