Enkele bericht bekijken
Oud 9 June 2005, 14:46   #88
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Nogal logisch dat je naar de Dungense kermis gaat als deze enigszins te vergelijk is met de Ulftse kermis (na de zwarte cross het grootste bierfeest van Nederland) en dus niet de Tweede helft van een pauper spelend (want dat staat buiten discussie) Oranje gaat kijken.. Ik doelde dan ook meer op anderen die het wel gezien hebben wat Maduro en van Persie betreft...

Naar mijn weten zijn ze wel licht geblesseerd. Je zegt zelf dat Bouma last van de rug had. Het zou me niets verbazen dat hij na een zwaar (goed) seizoen (veel wedstrijden in de competitie, daarnaast de Champion's league en zelfs de Amstel Cup) de rust ook best kan gebruiken. Los daarvan zal hij natuurlijk graag aanwezig zijn bij het Nederlands elftal. Ik kan me echter voorstellen dat van Basten tegen het (zwakkere) Finland het niet nodig acht risico's te nemen (je kan een zeer vervelende slepende blessure in je rug creeëren). Noem het onderschatting, wat me sowieso niet zal verbazen dat hier sprake van was. Terwijl Finland met Vayrinnen, Nurmela, Hyppia, Litmanen toch ook in elke linie bischikt over aardige voetballers. Zeker als ze er dan fysiek gezien flink opbokken. Ik ben het ook niet altijd eens 100% eens met het selectiebeleid, maar daarvoor is hij ook de bondscoach en hij ziet vast dingen die wij ook niet kunnen zien. Bouma hoort er op zich gewoon bij als hij fit is en in vorm is.. Bij Ooijer zet ik sowieso mijn vraagtekens en als je terugkomt van een blessure op die leeftijd moet je ook nog weer voorzichtiger zijn dan met andere spelers.. Het zijn allemaal afwegingen waar wij geen inzicht in hebben. Jij kijkt daar (kun je ontkennen of niet) met een bepaalde PSV bril naar en maakt de spelers van PSV individueel ook beter dan ze in werkelijkheid zijn. De kracht van PSV was niet het individu, maar het individueel ondergeschikt maken aan het team. Wat ze overigens zeer goed deden..

Tuurlijk draait het om speculeren, maar jij ziet alles wel erg negatief . Je kunt die dingen ook telkens omdraaien en stellen dat ze zich fantastisch ontwikkelen. Ik denk dat beide nooit voor de volle 100% zullen uitkomen. Persoonlijk hou ik dan niet van doemdenken.

De eerste helft was idd erg slecht en presteren tegen grote voetballanden hebben ze ook nog niet gedaan, maar is dat vreemd met een team in opbouw? Is het vreemd dat je veel spelers probeert bij een team in opbouw? Tuurlijk is het zo dat spelers zich verder moeten ontwikkelen, dat een trainer hierin een belangrijke rol speelt en dat een overstap naar een topclub hieraan kan bijdragen. Ook dit blijft slechts speculeren.. Gisteren was de eerste helft ruk en de tweede helft ook alles behalve goed, op het laatste kwartier na. Ik heb zelf hier nog neergezet dat ze typerend met een counter de 0-2 scoren.. In andere wedstrijden hebben we echter gezien dat de verdediging goed stond en toen had de aanval het minder makkelijk. Nu was de verdediging eigenlijk het zwakke punt van Oranje en zie je dat de aanval het verschil maakt. Als je hierin evenwicht kan vinden dan zie ik het absoluut nog niet zo somber in, maar uiteraard heeft dit allemaal te maken met een groeiproces.

Spelers als van Bommel, Makaay, Seedorf, Davids en Bouma horen qua voetbalpotentie absoluut in het Nederlands elftal. Allen betekent dit niet per definitie dat je hiermee ook het beste resultaat behaalt. Real Madrid is het voorbeeld van een team die de grootste voetballers ter wereld bevat, maar relatief gezien behalen ze niet de successen die je mag verwachten. Taak van een trainer is om de koppies de juiste kant op te zetten en de juiste spelers op de juiste plek te zetten. Het gaat hier niet om namen, maar veel meer om de invulling. Het is ook de type trainer die van Baste is als je het mij vraagt en echt onaardig doet hij het nog niet met spelers waarvan een ieder dacht dat ze de kwaliteiten niet zouden hebben..

Je zei ook dat het aan Advocaat zou liggen dat spelers beter gaan voetballen, maar dan zou je toch een terugval moeten zien bij het Nederlands elftal? Alhoewel ze dan natuurlijk wel in een sleur zitten, ach ik ben ook geen voetbal-psycholoog ..

en ik (om je even te quoten) "sta dan ook niet met een molen op mijn hoofd en een oranje klomp in mijn reet op de tribunes", maar toch ben ik niet zo pessimistisch als jij. Ik krijg soms het idee dat je ook de goede dingen (die er ook zeker zijn) niet wilt zien. Ik noem alleen al het simpele feit dat er weer een bepaalde sfeer in de groep hangt (noem het een frisse wind, whatever). Dit uitte zich ook in de 2-0 tegen Roemenië toen Kuyt en Robben een beetje vreemd zwaai-dansje lieten zien. Dit was op de training ook al zo bij een bepaald voetbal spelletje. Dit plezier wat van Basten erin brengt vind ik wel positief.. Ik kan me nog goed herinneren dat dit soort gekkigheden ook plaatsvonden tijdens het WK'98 (niet dat ik dit team met dat team wil vergelijk begrijp me niet verkeerd) en bij het PSV van dit jaar. Ik denk dat dit toch wel mooi is binnen zo'n groep.

Speculeren hoort er idd ook bij, wat dat betreft heb je natuurlijk wel gelijk..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden