Enkele bericht bekijken
Oud 9 June 2005, 19:37   #97
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Vroeger was dat trouwens wel zo hè? In de tijd van Cruijff was je gewoon minder als je voor PSV speelde. Of dat nu werkelijk weer zo is zal moeten blijken. Ik snap de ontstane comotie trouwens wel want het valt nauwelijks te verkopen waarom 's lands beste voetballer naar huis moet terwijl spelers die het hele jaar niets hebben laten zien en een halve subtopper wel opgeroepen worden. Maargoed, de tijd zal het leren!
In de tijd van Cruijff was het zeker zo dat 'provincialen' minder waren dan de 'godenzonen'... Denk maar aan van Beveren, die gewoon een geweldige keeper was of van der Kuijlen, all time topscorer van de HCE (en die zal dat ook wel blijven de komende eeuwen). Dat waren en zijn grootheden van onder de rivieren, maar in Oranje zijn ze in feite weggepest door het Amsterdamse kliekje. En volgens mij is daar de basis gelegd van de huidige anti-amsterdam houding die onder veel PSV-supporters (helaas?) bestaat.
Of dat nu nog zo is? Wellicht onbewust, misschien zijn de randstadters van zichzelf toch wat dominanter.
Maar ik denk dat meer meespeelt dat van Basten meer vertrouwen heeft in de spelers waar hij bij Ajax intensief mee heeft gewerkt.

En mijn 'frustratie' (voor zover je het zo kunt betitelen) ligt echt niet zozeer in het feit dat Bouma en Ooijer niet zijn opgeroepen. Ik ben reëel genoeg om toe te geven dat Ooijer en Bouma geen wereldtop zijn, maar nuttige spelers voor PSV. Maar ze doen zeker niet onder voor jongens die wel geselecteerd zijn. En met alle respect voor Opdam.. Bouma vind ik dus wel beter. Het niet selecteren van Ooijer vind ik dan nog wel te billijken, het zou me dan ook niet verbazen als hij volgend jaar zijn plaats in de basis bij PSV kwijt is. Maar om hem nou te passeren ten faveure van een Heitinga of Vlaar. Dat vind ik nogal selectief en niet passend ten opzichte van een speler die wel een topseizoen achter de rug heeft... Dat verhaal met die lichte blessures geloof ik niet zo. Cocu werd ook onmiddellijk opgesteld en Boulahrouz zat ook bij de selectie.


@ Bazzemans: ik zei dat Adriaanse een trainer is die spelers beter maakt (dan ze wellicht zijn). Absoluut niet Advocaat, dat vind ik een behoorlijk omhooggevallen trainer (ondanks zijn PSV-verleden en mijn dito bril). Daarom verwacht ik ook een terugval van met name de AZ'ers.. Ik denk niet dat jongens als Opdam, de Cler en Meerdink volgend jaar nog bij Oranje komen (behalve misschien in het begin). Daarom denk ik dat het goed zou zijn als bijvoorbeeld Kromkamp naar een echte topclub met echte topspelers zou gaan om te kunnen blijven groeien.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden