Enkele bericht bekijken
Oud 7 February 2004, 21:01   #18
Larsjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Dat de clubs diep verankerd zitten in de regio had ik nog niet eens aan gedacht, schiet me direct de 32.000 tukkers on tour van 3 jaar geleden weer te binnen Dat is natuurlijk ook doodzonde als dat weg zou gaan. Ma precies wat jij zegt, dan moet elke club dezelfde steun krijgen van de gemeente, en niet de ene club wel en de andere niet. Nu weet ik niet hoe groot de schuld bij Roda is, en of ze al een schuld hebben. Zelf weet je het ook niet zei je.

Hier in de krant staat dat Twente er over 2 jaar weer boven op is en dat ze dan op het sportieve vlak beter mee kunnen gaan doen. Nu staan we 7de en dat is beter dan ik had verwacht voor aanvang van het seizoen. Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook niet weet waar die spelers van betaald worden op dit moment. Geld heeft de club niet. Ze kunnen N'Kufo ook niet kopen na dit seizoen, naar verluidt moet hij zo'n 700.000 euro kosten. Enkele sponsors hebben aangeboden om dit bedrag te betalen, maar nu moet er nog gekeken worden of Twente zijn salaris kan betalen. Geld heeft twente immers nog steeds niet.

Ook heb je een goed punt te pakken door de gemeente toezicht te laten houden bij club als de club geld nodig heeft van de gemeente. Dit is mijn inziens ook wel terecht aangezien het toch door de burgers betaald word en dan weten zij ook direct of er wel goed mee word omgesprongen. Want om als club nogmaals in de problemen te komen zoals Vitesse en MVV daar zit niemand op te wachten.

Gelukkig is er bij mechelen en fiorentina inderdaad ingegrepen, maar ik wacht er nog steeds op totdat ze dit ook doen bij de clubs met nog veel grotere schulden zoals AS Roma en Lazio in Italie, Real Madrid in Spanje en Leeds in England. Pas als er bij die clubs ook word ingegrepen kan mijn inziens de kleinere clubs vaker voor een verrassing zorgen en wordt het voetbal nog leuker, ook is de kans groter dat Nederland dan internationaal ook weer gaat meetellen.
  Met citaat antwoorden