Enkele bericht bekijken
Oud 5 August 2004, 13:48   #14
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Kampioen zie ik PSV ook niet worden.. Daar is de selectie van Ajax te sterk voor en Feyenoord is vorig jaar flink gegroeid en heeft een paar gerichte aankopen gedaan...

Maar een derde plaats moet toch zeker wel te doen zijn.
Gomes heeft het in zich om een goede keeper te worden, dat zie je aan zijn techniek. Denk dat hij vrij goed met Dida te vergelijken is. Maar hij komt dus net terug van een blessure en moet aan Nederland wennen... Daarom zal Zoetebier starten (oa in de CL) en met Zoetebier in het goal staat toch een alleraardigste keeper.

Achterin staat het centrum met Alex of Ooijer en Bouma als een huis. Zeker het beste centrum van Nederland... Alex is werkelijk een geweldenaar met een fantastische vrije trap (tip voor managementspellen dus). Bouma heeft een enorme boost gekregen door het EK.. Verder is Ooijer gewoon een zekerheidje, maar ik denk dat hij de concurrentiestrijd zal verliezen. Hoewel Hiddink wel met hem zal beginnen aan de CL en competitie, want hij kiest nu nog voor zekerheid.. Lee op links is geen spektakel, maar toch wel redelijk betrouwbaar. Op rechts vind ik Bogelund veruit de zwakste schakel. Opbouwend een drama, verdedigend fel, maar niet goed. Hij komt in mijn ogen toch echt te kort. Colin is rechtsachterin ook niet beter en Lameij wordt nog afwachten... Ooijer en Feher zouden ook nog kunnen op die plek. Al met al staat het achterin gewoon goed.

Centraal op het middenveld heeft Cocu genoeg klasse en ervaring om het elftal te sturen. Van Bommel er naast en je hebt een topmiddenveld. Als Bommel verkocht wordt zie ik Vayrinnen nog wel komen. Anders staat Feher daar gewoon. Rechts heb je Park. Eind vorig jaar heeft hij enorme progressie gemaakt en het schijnt dat hij op de training een van de weinige is die af en toe dingen laat zien waar je je echt over verbaast. Zou wel eens kunnen gaan verrassen dus. Op links heb je dan Beasly rondlopen. Veelbelovende speler, hoewel zijn statistieken uit Amerika niet echt denderend zijn.. Heb ik toch wel vertrouwen in, hoewel het geen Robben is.

Voorin liggen duidelijk nog de problemen. Sibon zal de vaste spits worden waarschijnlijk. Goede techniek, balvast. Maar geen doelpuntenmachine. Daaromheen kunnen spelers als Farfan en Vonlanthen volgens mij erg goed spelen... Mits het er uitkomt...
Waarschijnlijker is echter dat Hiddink Park en Beasly meer naar voren doorschuift en een speler als de Jong achter Sibon laat spelen.. En laat ik nou net meneer de Jong echt helemaal niets vinden... Maar Hiddink noemde hem al het fundament van het nieuwe PSV (samen met Bouma, vorig jaar), dus die is vrij zeker van zijn plek...
Dit gaat helaas echter weer ten koste van de ontwikkeling van spelers als Vonlanthen... Erg erg jammer.

Dan hebben we nog Leandro rondlopen.. Vorig jaar veel blessures, nu heeft hij echter nummer tien gekregen.. Ben benieuwd of dit jaar zijn doorbraak komt. In principe de meest fantastische voetballer uit de HCE, maar mentaal en fysiek niet goed genoeg vrees ik...

Op de reservebank hebben we nog een Takak... Maakt op mij erg veel indruk. Ook Bakkal, laat wat aardige dingen al zien.. Leuk talent. Lucius is geen hoogvlieger, maar meer een type Linskens. Maakt redelijk belangrijke doelpunten en is op veel posities inzetbaar. Vennegoor of Hesselink is de stand-in voor Sibon. Toch zeker een goede spits, bij Twente en onder Gerets heeft hij redelijk wat gescoord. Van mij mag hij op zich ook wel snel de kans krijgen als Sibon faalt.
En verder lopen er nog teveel net-niet spelers rond als Schaaf en Smit.

De voorlopige conclusie die ik over dit PSV trek: zeker wel potentie, maar de balans in de selectie klopt niet helemaal.. Op links zijn er veel te weinig opties, terwijl rechtsback en rechter centrale middevelder overbevolkt zijn... Organisatorisch staat het al vrij daardig, maar voorin moet het allemaal z'n draai nog gaan vinden. Als dat komt staat er gewoon een goed PSV.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden