Enkele bericht bekijken
Oud 12 November 2003, 10:15   #32
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Ar-Tuur
Maar op deze wereld lopen toch bij iedere club supporters rond die bevooroordeeld zijn, door een bril kijken met de clubkleuren van hun favoriete club en dus niet objectief zijn, en daarbij de werkelijkheid uit het oog verliezen? Volgens mij zijn je overdreven sterke anti-Ajax gevoelens ergens anders op gebaseerd.
En we moeten nu niet net gaan doen alsof PSV goed presteert in Europa...
Uiteraard presteerd PSV niet veel beter, maar dus blijkbaar wél beter dan Ajax.
En bij Ajax lopen nu eenmaal véél meer van die mensen rond als bij andere clubs. En daar word ik dan zo moe van. Ga voor de gein eens kijken op het forum van VI. Ik heb me daar ooit eens aangemeld en zit er de laatste tijd een beetje te posten; maar de ergernis slaat toe als je het leest allemaal. 10.000 topics met:
'Wie heeft de beste aanhang?'
'Wie heeft de beste harde kern?'
'Wie is beter, Sonck of Kezman?' (na 2 goaltjes in de CL)
'Welk stadion is het mooist?'

Allemaal polls, en íedere halfgare ajacied stemt op zijn/haar club, en dan zijn er ook nog mensen die daaraan conclussies gaan verbinden. Of een topic: 'Is PSV een schande voor Nederland in Europa?' Ja/Nee, en iedereen stemt dan natuurlijk ja. Als je gaat kijken op VI bij de afzonderlijke club-afdelingen (iedere ere-divisieclub heeft dat daar), dan zie je dat bij Ajax gemiddeld genomen zo'n 5x zoveel bezoekers komen, en de topics zijn stuk voor stuk hetzelfde. Allemaal verheerlijking, terwijl wanneer je bij de andere clubs spreekwoordelijk gaat 'neuzen', zul je zien dat er vaak wat zinvolle discussies ontstaan, ook met kritiek op de eigen club. Maargoed, dat is allemaal in de hand gewerkt door de media..
  Met citaat antwoorden