Enkele bericht bekijken
Oud 6 June 2005, 22:53   #9
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Duidelijk dat je er helemaal niets van begrepen hebt. Ik als insider weet er uiteraard helemaal niets vanaf en jij als iemand met je dagelijkse half uurtje journaal zou helemaal weten waar het over gaat..

Even voor de duidelijkheid: ik heb helemaal niets met hooliganisme te maken. Ik ben gewoon aanhanger van een BVO in de eredivisie die wekelijks de potjes van zijn club meepikt. Ik ben supporter van een club waar (normaal gesproken) nauwelijks iets gebeurt. We zijn vorige week zelfs uitgeroepen tot veiligste BVO van heel Nederland. Ik interesseer mij hooguit voor het randgebeuren, met name ook omdat ik hier meermaals slachtoffer van wordt (gezien mijn functie bij het Fanproject van mijn club waarbij je te maken hebt met slachtoffers, combi-regelingen, hoge entree-prijzen, a-sociale behandelingen, slechtere uitvakken, binnenkort misschien een verbod op uitwedstrijden, en als laatste pure interesse), dat voorop.

De politie in rondom voetbalwedstrijden lijkt (de goeden daargelaten) echter zich stierlijk te vervelen. Je moet je bedenken dat er naar veiligheid rondom stadions jaarlijk vele overbodige miljoenen gaan. Niet voor niets pleit de regering er nu voor om deze gelden te verhalen op de clubs zelf.

In Nederland kennen we nauwelijks een hooligancultuur. Je overschat de organisatie hiervan schromelijk. In Engeland en Spanje is dat wel het geval, net als in de Oosterse fanscènes. In Nederland heb je maar enkele clubs die (in zeer bescheiden mate) georganiseerd zijn. Niet voor niets ontstaan de meeste rellen louter toevallig. De veiligheid van agenten is ook echt nauwelijks in het geding. Eerder andersom. Als oma of opa, als klein kind, als normale supporter, als huisvader. Dan loop je risico. Het zou zomaar zo kunnen zijn dat de politie weer eens een blunder maakt doordat men weer ligt te slapen en niet ziet dat een situatie dreigt te escaleren. Of nog erger; de politie mept er gewoon blind op los. Men moet haar uren toch verantwoorden? Waarom niet dan gewoon een relletje uitlokken?

Nee, de politie is minstens zo vaak hoofdader als slachtoffer. Deze volstrekt ongeschikte meute nog meer bevoegdheden geven leidt alleen maar tot veel grotere ellende. En niemand die de beerput eens opentrekt.

Na Den Bosch-Roda afgelopen seizoen ging ik aangifte doen wegens grove nalatenheid bij de politie Den Bosch. Tevergeefs natuurlijk en na mij was een moeder met een huilend kind. Die was voor het eerst met zijn vriendjes mee. 'Sorry mevrouw, er wordt toch niks mee gedaan'.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden